Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du svømme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du svømme?
Ja 185 97,37%
Såvidt/nesten 5 2,63%
Nei 0 0%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-07, 21:36   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du svømme?

Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at alle over en viss alder (i allefall alle som har fullført barneskolen) kan svømme. Men i det siste har jeg til min overraskelse oppdaget at dette ikke er tilfelle. Samboeren min går på et spesielt treningsopplegg på grunn av ryggproblemer, sammen med andre med ryggproblemer. I dag hadde det vært bassengtrening. Mange hadde ikke møtt, men av de som hadde møtt var det tre som ikke kunne svømme. Den ene var ca 50 år, og de to andre var født på 70-tallet. I tillegg har jeg nettopp oppdaget at en god kamerat av meg faktisk heller ikke kan svømme.

Siden det tydelig vis ikke er en selvfølge likevel, at voksne mennesker kan svømme, tenkte jeg å legge ut en liten spørris for å se om det er mange her som ikke er svømmedyktige.

Selv tenker jeg at det er en selvfølge at barna mine skal lære å svømme. Jeg baserer meg ikke på at de automatisk skal lære det på skolen, jeg tar selv ansvar for å lære dem det, på samme måte som de skal lære å sykle, knyte skoene sine og andre ting som jeg mener er allmennutdannelse. Det kan jo være forskjell på liv og død å kunne svømme, og jeg tenker med meg selv hvordan det ville være hvis barnet mitt falt i vannet og jeg selv ikke kunne svømme ut til henne. Så hvis jeg ikke kunne det til nå ville jeg i allefall tatt et kurs og lært det etter at jeg fikk barn.

Gammel 14-05-07, 21:37   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du svømme?

Ja. Det er en livsnødvendighet.

Gammel 14-05-07, 23:31   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kan svømme. Er det elegant? Overhodet ikke. Jeg har hodet på stilk med håret over vann omtrent som mora mi på sydentur i 1986.

Gammel 14-05-07, 21:37   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne sikkert kavet meg noen hundre meter. Noen langdistansesvømmer er jeg ikke.

Gammel 15-05-07, 07:57   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kan gjerne svømme 1000 meter eller mer. Jeg kommer fra en familie der mange konkurransesvømmet, så svømming har vært en del av livet vårt.

Herremannen på 4 kan også svømme (ikke teknisk riktig). Vi har gått på svømming siden han var 8 uker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:17   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan svømme, og liker det. Er helt håpløs når jeg prøver crawl, ettersom det resulterer i stort inntak av vann.

Andungen svømmer ikke (snart 4), vi har ikke fulgt opp babysvømmingen. Vi likte det ikke noe særlig hverken han eller jeg. Knøtto har ikke vært på det overhodet.

På ferie i forrige uke tok det en 4-5 dagers tid før Andungen var komfortabel nok i baderingen til at han klarte å padle med beina, og lot oss slippe ham. Jeg vil at han skal lære å svømme.

Derfor følgende spørsmål, når bør jeg (altså hvilken alder) sende ham på svømmekurs, om vi ikke klarer å lære ham det selv??

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 23:38   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Derfor følgende spørsmål, når bør jeg (altså hvilken alder) sende ham på svømmekurs, om vi ikke klarer å lære ham det selv??

Vi går på kurs med begge de største nå. 4,5-åringen har stort utbytte av det, 2,5-åringen litt mindre. Denne gangen er det mest øving på å hoppe fra kanten, ta hodet under vann, og sånt. De tar det veldig forsiktig.

Gammel 16-05-07, 02:41   #8
TBM
Passiv

Standard

Jeg svømte også aktivt som ung - og gikk over til å være svømmetrener noen år etter at jeg sluttet selv.

Dette minner meg på at jeg må få begynt igjen med den svømminga...

Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:40   #9
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan svømme.

Mamma har vannskrekk og kan ikke svømme, noe som 5-åringen forundrer seg veldig over.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:41   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg kan svømme. Jeg er til og med veldig flink til å svømme.
Jeg kan også livredning, godt - og jeg er veldig flink til å lære andre å svømme.

Norges Livredningsselskap har et motto som er som følger:
"Hver nordmann en svømmer, hver svømmer en livredder."

Det er et flott motto, og det er viktig!

Det er desverre ikke alle som kan svømme, og nå er det jo enda verre stilt ettersom det er mange basseng som står tomme.
Poden er for liten til å lære å svømme, men vi lærer ham selvberging; hvordan snu seg i vannet, å komme seg opp på kanten, å trå vannet og å være trygg i vannet.
(At han er en bajas og alt for trygg i vannet, får så bare være.)

ALLE kan lære å svømme, absolutt alle. Men det krever noen ganger litt mer av instruktøren, spesielt ettersom man blir eldre. Men det er ikke umulig, og jeg elsker slike utfordringer!

Gammel 14-05-07, 21:44   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg kan svømme, og jeg kan også livberging. Ser at det er flere i storebrors klasse (10-11-åringer) som ikke kan svømme, og det synes jeg er synd.

Gammel 14-05-07, 21:46   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kan svømme, og trives veldig godt i vann.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:50   #13
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svømmer godt og elsker å være i vann.

Guttene begynner på svømmekurs på mandag.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:53   #14
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg er en ganske god svømmer!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:44   #15
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jupp, jeg kan svømme.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:50   #16
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kan svømme. Poden på 8 lærte seg å svømme i fjor da vi var i syden.
Mini tror han kan svømme, og svømmer under vann.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 21:55   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne svømme da jeg var fem. Frida på 4,5 kan også svømme. Det er litt deilig.

Gammel 14-05-07, 21:59   #18
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Jupp, jeg svømmer.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 22:02   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kan svømme.

Gammel 14-05-07, 22:04   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Jepp.

Før eg vart gravid svømte eg fast 1000m ein gong per veke. Håpar å kunne gjenoppta dette no som huden min har blitt tilnærma normal igjen etter at den har syda og bobla i heile svangerskapet.

Mannen kan forøvrig ikkje stupe. Det syntes eg var så rart, for eg trudde alle kunne stupe. Men der tok eg feil, gitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.