|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tøff
|
![]() Jeg trenger hjelp!Kunnskapsnivået mitt er nesten på null hva angår sying, men jeg har bestemt meg for å lære. Jeg har kjøpt et veldig enkelt mønster, har fått det over på mønsterark og stanger litt i veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger hjelp!Hvilket mønster er det og hva skal du sy?
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Jeg trenger hjelp!Husk å legg mønsteret på riktig vei i forhold vi vevingen av stoffet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg trenger hjelp!
Er det stretch? ALtså, utvider det seg når du strekker i det? Da er det strikket. Da må du sørge for at du kan strekke det i bredderetningen av det du skal lage.
![]() |
#7 |
stoffavhengig
![]() Sv: Jeg trenger hjelp!Vask stoffet og legg mønsteret etter trådretning (langs sidekanten) Det skal være piler på mønsteret som viser dette. Du må ikke nåle fast, men det kan være greit for å være sikker på at det ikke sklir. Pass på om mønsteret er med eller uten sømmonn, er det uten må du klippe 1 cm utenfor mønsteret.
![]() |
#8 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg trenger hjelp!Det er gjerne piler på mønsteret som viser "trådretning" De pilene skal gå på langs av stoffet. Om du syr av trykt bomull, så pass på at alle mønsterbitene ligger samme vei, slik at ikke deler av buksa blir "opp ned".
![]() |
#9 |
stoffavhengig
![]() Sv: Jeg trenger hjelp!Ja, det er viktig med mønsteret rett vei. Hilsen hun som har et togforkle liggende med togene opp ned.
![]() |
#11 |
stoffavhengig
![]() Sv: Jeg trenger hjelp!Nei, jeg har jo holdt på noen år så jeg stolte på egne kunnskaper.
![]() |
#12 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Jeg trenger hjelp!Jeg bruker tape for å sette mønsteret litt fast i stoffet, syns det funker fint. Og så blir mønsteret forsterket i kantene etterhvert, lurt hvis man bruker samme mønster ofte.
![]() |
|
|