Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

E-sigg

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-14, 23:57   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

E-sigg

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne.
31 dager uten en eneste røyk, kun Esigg. Jeg har røyket i 31 år og aldri greid å kutte svineriet, prøvd utallige ganger.
Dette er kult.
Noen andre her som har prøvd?

Gammel 31-03-14, 04:28   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Esigg

Jeg tok min siste røyk i mellomjula, og har e-sigarett liggende i veska som psykisk støtte.
Jeg har brukt e-siggen på fest og i et par settinger ellers. Jeg savner røyken veldig innimellom, men med e-siggen i bakhånd er jeg ikke redd for å sprekke.
Så selv om jeg bare har brukt "lekerøyken" 3 ganger, så har den vært til fantastisk hjelp.

Det er utrolig befriende å være røykfri etter 20 år med røyk. :lukter som en blomstereng:

Gammel 31-03-14, 06:34   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sluttet i november. Gikk over på snus, og har brukt e-sigarett på den ene festen jeg rakk å være med på før jeg plutselig ble gravid. Kuttet da snusen også.

Jeg bestemte meg for en dato, ca to måneder i forveien. Det var det som var redningen for meg. Jeg informerte alle rundt meg, alle på jobb, og hele familien. Da "måtte" jeg jo. Første uka var ganske tøff, men det gikk greit så lenge jeg hadde snus. (Med mintsmak. ) Etter en uke gikk det en liten jævel i meg. Har jeg klart en uke, klarer jeg jammen meg to! Mannen sa at om jeg klarte tolv uker, så skulle han også slutte. Han er også over på snusen nå, og har vært røykfri i rundt to måneder. Han har også inngått veddemål med faren min. Er han røykfri frem til første juni kan han cashe inn 10 000. Motiverende.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 07:06   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært røykfri i 43 dager 17 timer og 18 minutter, p.t. spart kr 3.864,-.

Jeg bruker slutta-appen, høres veldig rart ut, men den er vanvittig motiverende for meg, samt nicorette IceMint 2 mg og grønn Extra. Jeg merker at jeg tygger mer og mer Extra, men føler jeg vil ha Nicorette som en ekstra trygghet. Jeg har røyket i over 20 år med opphold pga svangerskap (schmart å begynne igjen etter 3 års opphold ).

Jeg har smakt e-sigg, men jeg syntes den ikke smakte godt og det ble veldig rart/uvant å røyke med den. En venninne av meg bruker den og hun går ut for å røyke den også.

Jeg savner røyken når jeg er på by'n. Ellers i hverdagen går det fint.

Min aller største motivasjon? Søstern og jeg skal på black Friday shopping i USA, dersom jeg er røykfri frem til avreise har jeg spart over 27.000 til lommepenger! Men det er faktisk utrolig deilig å være røykfri. Jeg planla ikke dette, jeg gikk plutselig tom en søndag kl 21.30 og tenkte f.... heller nå slutter jeg! Lastet ned appen og ja.. sånn gikk det. Sa ikke noe til noen! Har ikke tømt askebegerene ute. Ungene og mannen la ikke merke til det før jeg sa det etter 2!! uker - da jeg la det ut på Facebook.

Sist redigert av Fløyel : 31-03-14 kl 07:17.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 18:56   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har vært røykfri i 43 dager 17 timer og 18 minutter, p.t. spart kr 3.864,-.

Jeg bruker slutta-appen, høres veldig rart ut, men den er vanvittig motiverende for meg, samt nicorette IceMint 2 mg og grønn Extra. Jeg merker at jeg tygger mer og mer Extra, men føler jeg vil ha Nicorette som en ekstra trygghet. Jeg har røyket i over 20 år med opphold pga svangerskap (schmart å begynne igjen etter 3 års opphold ).

Ikke det minste rart at den appen er motiverende. Den er utvikla forskningsbasert

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 23:03   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg brukte e-sigg når jeg fikk lyst på røyk etter sluttingen, utrolig effektivt. Nå ble den etter et par mnd liggende i vesken som en sånn "ja du kan" greie, og så glemte jeg den mer og mer. Det hender jeg tar et trekk elller to, men det er minimalt. E-sigg er fantastisk, og jeg skal aldri mer fyre opp en vanlig røyk igjen!

Gammel 31-03-14, 10:45   #7
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Elsker min. Har ikke satt fyr på noe og trukket inn røyken på godt og vel et år.

Gammel 02-04-14, 15:18   #8
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk en pakke av broren for noen dager siden, og merker at jeg røyker mye mindre. Tror i løpet av noen uker har jeg kuttet ut vanlig røyk helt..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 16:03   #9
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen min har brukt dette i eit år nå, og det er verkeleg fantastisk. Han har prøvd å slutte utallige gonger - og det er ei påkjenning for heile familien dei månadene det pågår. Det er rett og slett ikkje til å holde ut. Nå er han kvitt svineriet, men er framleis avhengig av nikotin. Han har greidd å trappe ned gradvis ved å redusere styrken betraktelig (kan velge mellom mange ulike styrker), og det blir stadig mindre iom at ein med esigg kan velge å berre ta nokre få puff, i staden for å "måtte" avslutte ein heil røyk.

Luktfri, og han meiner å merke betre lungekapasitet når han trenar.

Skreiv litt om det her i fjor.

Gammel 11-12-14, 22:09   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Altså, jeg har enda ikke tatt en røyk
Esigg er kanon.

Gammel 11-12-14, 22:11   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Altså, jeg har enda ikke tatt en røyk
Esigg er kanon.

You go girl! Ikke jeg heller. Ett år og (snart) en måned røykfri.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 22:16   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

You go girl! Ikke jeg heller. Ett år og (snart) en måned røykfri.

Utrolig bra.
Jeg skal aldri mer tenne en røyk. Aldri.

Gammel 11-12-14, 22:12   #13
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer Det neste må vel bli å slutte med den også?

Gammel 11-12-14, 22:16   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Gratulerer Det neste må vel bli å slutte med den også?

Nja. Nei. Foreløpig ingen planer om det altså.

Gammel 11-12-14, 22:17   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra jobba! 31 år er virkelig lang tid. Så utrolig kjekt at det funker så bra!

Gammel 11-12-14, 22:20   #16
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Bra jobba! 31 år er virkelig lang tid. Så utrolig kjekt at det funker så bra!

Ja det er helt utrolig. Både mannen og jeg har greid og kutte.
Nå slår jeg to fluer i en smekk. Før røyket jeg og drakk cola. Nå har jeg kuttet colaen 80% ned og har smak av tobakk og cola på esiggen.

Gammel 11-12-14, 22:27   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortsatt røykfri her også. Snart ett år.

Bruker ikke e-røyken heller, men den ligger fortsatt på sin plass i veska. Godt å vite at den er der. (Norsk variant uten nikotin, bare med damp)

Gammel 11-12-14, 22:29   #18
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Bruker ikke e-røyken heller, men den ligger fortsatt på sin plass i veska. Godt å vite at den er der. (Norsk variant uten nikotin, bare med damp)

Wow! :imponert:

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 09:39   #19
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gikk over til e-sigg i mars/april. I slutten av april kuttet jeg røyken helt, og kan nå si at jeg er røykfri. Det frister ikke med røyk, og den ene gangen jeg prøvde å ta et trekk, så holdt jeg på å spy, for det smaker jo så utrolig vondt!

Jeg har ingen planer om kutte e-siggen riktig enda, for jeg tror at da hadde veien vært innmari kort til å begynne å røyke igjen.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 22:31   #20
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.