|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Leste denne saken på VG om damene som heklet under mekling, men er også godt kjent med dette både fra jobb, undervisning og andre arenaer som foreldremøter m.m.
![]() |
#3 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Veldig teit av Skogen Lund, synes jeg. Særlig når det fremkommer i saken at håndarbeidet ble brukt i dødtida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg mener forøvrig at dissing av håndarbeid også er et uttrykk for at en typisk kvinnelig flersysleri-oppgave blir nedvurdert som uviktig og dessuten for "privat" til å høre til i offentlige sammenhenger. Fikling med smart-telefoner og nettbrett, som også er en typisk "passiv-møtedeltaker-aktivitet" er langt mer utbredt og i alle fall for meg mye mer forstyrrende (jeg tenker da på egen mobilfikling, ikke andres. Jeg prøver å ikke bry meg så veldig mye om hva andre gjør.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?I pauser må folk få strikke eller hekle. Under møter eller undervisning synes jeg ikke det passer seg med mindre det er avklart på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg synes det er en skikkelig uting. Det gir inntrykk av at man ikke er interessert i det som foregår, og det er lite inspirerende for dem som leder møtet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?
Jepp.
![]() |
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg liker verken strikking eller mobilfikling hos studentene mine, men pleier å oversvømme dem med Veldig Viktige Fakta og nekte å gi dem powerpointene mine, heller enn å nekte dem slikt eksplisitt.
![]() |
#9 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg synes det skjer skikkelig uproft ut å drive med håndarbeid i møter, og man fremstår lite interessert. I tillegg blir jeg distrahert av pinneklirring og draing av garn. Mannen min klarer til sammenlikning fint å surfe på mobil/spille sjakk og samtidig snakke med meg. Jeg liker ikke det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Når jeg er på svære konferanser strikker jeg. Jeg følger bedre med når jeg strikker enn når jeg ikke gjør det. Kroppen min har så mye aktivitet i seg at det jeg blir veldig rastløs av å bare sitte stillle for å lytte, men hvis hendene er opptatt med strikketøy så følger hodet bedre med på det som blir sagt.
![]() |
![]() |
#11 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
Samme her. Strikker på kafe og foreldremøter etc også.
![]() |
#12 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?I pauser og under dødtid er det helt greit, synes jeg. Under møtet - not so much. Jeg synes heller ikke det er greit at folk fikler med telefonene sine under møter, iallefall ikke så lenge det ikke er jobbrelatert. Jeg sitter ganske ofte i svært lange møter/heldagsmøter, og også der blir det sett på som svært uhøflig å drive med noe annet enn det som er relevant for møtet.
![]() |
#13 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg hadde virkelig slitt med å følge med på innlegg under en konferanse om noen satt ved siden av meg og strikket.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Uting på linje med mobilfikling syns jeg. Skikkelig respektløst overfor de andre møtedeltagerne. Og det har ingenting å gjøre med at det er "kvinnesyssel."
![]() |
#15 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Enig. For meg fungerer det på samme måte som om noen knakk fingrene sine konstans, trommet fingrene på bordet eller drev med Rubiks kube. Og det har selvsagt ingenting med at det er en kvinnesyssel å gjøre. Makan til påstand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Jepp. Og som foredragsholder/ underviser hadde jeg synes det var frekt om ikke de åpenlyst fulgte med og deltok i dialog. En gang trodde jeg en mann på første benk sov. Jeg skvatt da han plutselig åpnet øynene og spurte meg spørsmål.
![]() |
#17 |
geskjeftig
|
Hvorfor går du ut fra at strikkerne ikke følger med?
![]() |
#18 |
Det virker forstyrrende. Det virker mindre forstyrrende om de deltar aktivt. Mobil, pcklikking er og veldig ugreie.
![]() |
#19 |
Men det er igrunn ugreit okke som mht de andre deltagerne.
![]() |
#20 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Er det greit med håndarbeid på møter, i undervisning o.l?Jeg vet fra tidligere forelesninger at vi hadde noen svært fornærmede forelesere da damene på første rad alltid satt og strikket. Dette ble tatt opp med klassen flere ganger, men oversett. Jeg kan i grunn forstå foreleserne, de kommer langveisfra og blir møtt av en gjeng som er mer opptatt av strikkepinnene sine en å ta notater.
![]() |
|
|