|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mobilt bredbånd med routerHva anbefales da? Ice.net? Annet?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mobilt bredbånd med routerEt utgangspunkt er jo hva det er dekning for i området. Dekningskartene til ICE er høyst veiledende.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Mobilt bredbånd med routerVi har Ice. Veldig greit å bare betale pr. uke. Bruker den på hytteturer/ferier, senest nå i påsken i Danmark og på hytte på sørlandet.
![]() |
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Mobilt bredbånd med routerVi har ICE. Helt OK, men det merkes når det er mye folk på fjellet. Da synker ytelsen noe veldig.
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Mobilt bredbånd med routerJeg hater Ice. Vi har det på fjellet, nettopp fordi det var så greit å bare betale for de ukene vi trengte. Men nå bytter vi til kabel (som er hysterisk svinedyrt der oppe, fordi leverandør har monopol...), for hva er vitsen med å betale for å være "på nett" når det er så tregt og ustabilt at selv 3G-en på telefonen var superrask i forhold?
![]() |
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Mobilt bredbånd med routerHva anbefales dersom det er behov for et mobilt bredbånd med router som skal brukes daglig? Med mulighet for streaming av film?
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Mobilt bredbånd med router
Denne løsningen fungerer som en vanlig nettløsning (og koster vel omtrent det samme). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mobilt bredbånd med router
Som i praksis skal benyttes som "vanlig fast bredbåndsforbindelse" eller "når jeg er på farten"-løsning? "Problemet" her blir jo gjerne hva man får av datakvote i abonnementene som maks. Websurfing, e-post osv. krever ikke all verden, men så straks man skal begynne med streaming i høyere kvalitet enn det som man har på en mobiltelefon blir det raskt en del data som går med....
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Mobilt bredbånd med routerHar veldig dårlig erfaring med ice. Jeg kjøpte det fordi det skulle ha så god dekning, men akkurat de to stedene jeg trenger det (huttiheita på Vestlandet og relativt huttiheita i Danmark), så virker det ikke. Jeg bet i det sure gresset: Oppgraderte mobilabonnementet mitt betydelig, og angrer ikke en dag. Bruker mobilen som hotspot og alle hjerter gleder seg. (Ja, jeg bet jo enda mer i det sure gresset i Danmark forresten, der fikk vi inn vanlig bredbånd, men det er en annen historie). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Mobilt bredbånd med routerVi skal på Gaustablikk, og dekningen er i utgangspunktet veldig bra.
![]() |
|
|