|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Fullmakt når man reiser med andres barn?Jeg kom over denne nå i dag.
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Det trenger bare stå at de har din tillatelse til å reise med barnet.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Jenta mi var i syden med besteforeldrene i fjor sommer. Hun har ikke samme etternavn, men har samme mellomnavn. De hadde ikke med seg fullmakt og det gikk helt fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Sikkert lurt å ta med. Jeg har blitt stoppet i UK et par ganger fordi jeg har annet etternavn enn barna. Det har gått greit, da, men de har anbefalt fullmakt eller fødselsattest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?De anbefaler jo til og med fullmakt når man reiser med egne barn... Jeg har samme mellomnavn som ungene, men etternavnene er forskjellige, så jeg får vel bare belage meg på å ha med fødselsattest eller fullmakt om vi skal reise langt.
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?England kan være vanskelige på det der. Så ja, det kan lønne seg. Andre land kan oppleve barnebortføringer og trafficking i høyere grad enn Norge og er derfor obs på barn som reiser med andre enn foreldrene sine.
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Sikkert lurt å ha alt i orden i utgangspunktet.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Begge mine har reist til syden med besteforeldre i vinter, null problem. De har ikke likt etternavn.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?De er mye mindre observante på charterfly, jeg tror det skal mye til at man får trøbbel der.
![]() |
![]() |
#10 |
Har diplom
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?
Det er jo ikke flyselskapene som sjekker, det er i passkontrollen. Så egentlig burde det vel gå greit innen Schengen, men like greit å ha med hvis man husker det, tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?
Ja, men ikke bare i passkontrollen. Jeg har et utseendet som ikke nødvendigvis står til det norske passet, og de tar ofte en ekstra kikk når vi skal gå ombord. Min (norske) far ble stoppet da han ville bære minsten sovende inn på flyet hjem fra Rhodos, faktisk. Etter noen dager i sol ser barna våre innfødte ut i sydligere strøk.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Er vel like greit å skrive en fullmakt, og sende med de, sånn i tilfelle.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Like greit å sende med, ja.
![]() |
#14 |
trenger lading
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Finnes det er eksempel på en slik fullmakt et sted? Eldste skal reise til Madeira med bestevenninna og familien i høst.
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Vi hadde med en venninne av frøkna til USA i fjor, rutefly, ingen problem. Men det er kanskje verre med mindre barn. Dette var jo en ungdom på 14 år.
![]() |
#16 |
trenger lading
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Det er det jeg også tenkte på. Blir mye mas fra folk som meg.
![]() |
#17 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Går an å ta utgangspunkt i noe sånt som denne, kanskje. Googla og fant flere maler, men mange av dem hadde ordlyd som gikk ut fra at man var for eksempel amerikansk statsborger.
![]() |
![]() |
#18 |
Har diplom
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Jeg vil tro det går fint. Og ta med kopi av passet til den som har signert fullmakten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Her er en fullmakt vi ble anbefalt |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Fullmakt når man reiser med andres barn?Jeg har ikke samme etternavn som verken Poden eller Stesnuppa, og de fleste instanser tar det for gitt at jeg er stemor til begge to, og at det er kjempemorsomt at Poden ligner så mye på meg likevel.
![]() |
|
|