Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvorfor bruker du parfyme?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-14, 22:48   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.261
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor bruker du parfyme?

Jeg bruker en dusj eller to med parfyme (ikke i ordets rette forstand, men mer som en fellesbetegnelse på all form for "godlukt") hver dag. Men i dag slo det meg, for første gang, at jeg egentlig ikke helt skjønner hvorfor. Jeg synes det lukter vidunderlig idét jeg tar den på, men det går maks sju sekunder før jeg er immun mot lukta og ikke kjenner den mer. Det hender jeg snuser litt mot kragen på genseren eller kjenner duften på et skjerf, og den er god. Men jeg kjenner den ikke når jeg vandrer rundt i dagen med duften på meg, altså.

Hvorfor bruker man egentlig parfyme? Som sagt, jeg elsker duften av den jeg bruker mest. Og det er få parfymer jeg liker, jeg er kresen. Men det må da være noe man bruker mest for sin egen del og ikke fortrinnsvis for å glede andre?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 22:49   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 25.081
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Fordi jeg tror jeg lukter bedre da?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 22:52   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.371
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Jeg sluttet med parfyme under første svangerskap pga kvalme. Begynte aldri igjen i solidaritet med andre gravide kvinner som er kvalme.

Bruker ved større selskaper dog.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:01   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.261
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Fordi jeg tror jeg lukter bedre da?

For andres skyld, altså? Utelukkende det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:05   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 25.081
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

For andres skyld, altså? Utelukkende det?

Nei, det er jo for mitt eget velvære også. Eller noe sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:08   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.261
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nei, det er jo for mitt eget velvære også. Eller noe sånt.

Ja, det var det jeg lurte på i utgangspunktet. For jeg skjønner det ikke sånn logisk. Og jeg ventet nesten at folk skulle si at "jeg kjenner selvsagt godlukten hele tiden, det er jo derfor jeg har det på!"

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 21:15   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Bruker det bare når jeg skal på fest for da er jeg så tett i nesten uansett. Tåler ikke parfyme

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 22:56   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 25.081
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Jeg sluttet med parfyme når jeg fikk eldste. Og startet vel egentlig aldri igjen. Bruker bare sånn body spray eller hva det heter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:09   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.988
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg sluttet med parfyme når jeg fikk eldste. Og startet vel egentlig aldri igjen.

Samme her. Og før jeg ble gravid, brukte jeg bare parfyme til fest. For et par år siden kjøpte jeg en flaske av den jeg pleide å bruke, men den står fortsatt urørt i kjøleskapet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:02   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 28.020
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Både for egen og andres skyld. Jeg synes jeg lukter godt, andre sier jeg lukter godt. Jeg bruker parfyme selv om jeg bare skal sulle her hjemme i joggebukse hele dagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:06   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.261
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Både for egen og andres skyld. Jeg synes jeg lukter godt, andre sier jeg lukter godt. Jeg bruker parfyme selv om jeg bare skal sulle her hjemme i joggebukse hele dagen.

Jeg gjør også det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:13   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 13.161
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Både for egen og andres skyld. Jeg synes jeg lukter godt, andre sier jeg lukter godt. Jeg bruker parfyme selv om jeg bare skal sulle her hjemme i joggebukse hele dagen.

Sånn er det her også. Jeg bruker ikke sminke og greier, så parfymen er min forfengelighetsgreie

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:11   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 28.020
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Jeg kjenner jo lukten. Ikke sånn konstant, men litt flyktig nå og da, og den (jeg) lukter godt!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:12   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.261
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Ja, litt av og til og flyktig. Der beskrev du det.

Hvilken bruker du? Jeg har dilla på Daisy fra MJ.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:18   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 28.020
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, litt av og til og flyktig. Der beskrev du det.

Hvilken bruker du? Jeg har dilla på Daisy fra MJ.

"The One" fra Dolce and Gabbana.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:34   #16
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Jeg har hørt at man bare skal kjenne lukten, eller duften heter det vel, flyktig og av og til. Hvis du kjenner den hele tiden er den for sterk for deg. Men det er jo koselig å høre fra andre at man lukter godt. Men det kunne ha vært sagt oftere. ��

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:36   #17
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Smilefjes mente jeg... Hvordan får man det til på hurtigsvar?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-14, 23:48   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Jeg bruker ikke parfyme, og jeg synes ikke det lukter godt på andre, heller. Tvert i mot er det lite som gir meg mer hodepine og kvalme enn parfyme. Den trenger ikke å være spesielt tung.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 00:03   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.508
Blogginnlegg: 266
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Det har jeg sluttet med for en del år siden. Bruker deodorant i ny og ne, og ellers kokosolje og natron.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-14, 06:31   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.431
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor bruker du parfyme?

Jeg bruker nesten aldri parfyme, men har en flaske i kjøleskapet. Nå har den imidlertid stått der så lenge at jeg er usikker på om en dusj og to gjør noe for eller mot helhetsinntrykket (slike ting går vel ut på dato en gang, og hva skjer med lukten da? ).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no