|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sms fra ukjent med suspekt innholdI går tikket det inn en noe merkelig sms på telefon fra ukjent person som hevder å hete thea. Jeg ante med en gang at det er noe som ikke stemmer og har sjekket litt. Vedkommende som eier nummeret har en liste lenger enn lang med div telefonnummer registrert på seg, det det er en mann. Jeg finner ut via FB at han visstnok sender en mengde jenter sms sms med div innhold signert med forskjellige jentenavn. Innholdet i min sms dreide seg om at vedkommende var russ til neste år og lurte videre på om når jeg var russ evnt skulle være det. Nokså uskyldig innhold, men det er jo med baktanke vedkommende skriver dette, vil tro det er for å komme i kontakt med unge jenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En anelse distre
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innhold.Prøver å legge ved bilde av meldingen. Sist redigert av torsk : 03-06-14 kl 21:06. Årsak: Fjernet bilde med telefonnummer på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdJa, meld i fra. Huff, for en ekkel type.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdHerregud, fyren har jo et utall profiler på fb, i tillegg til en mengde telefonnummer.
![]() |
#8 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdSuspekte ting som går mot barn og unge kan/bør man fint melde fra om ja.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdKripos "røde knapp" er laget for å melde fra om akkurat slikt. Send en melding i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdBeklager: her er direkte link. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
En anelse distre
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innhold
Den der ser ut til å være for å melde inn seksuelle overgrep og utnytting av barn, det har jeg jo ikke noe grunnlag for å si? Men jeg skal i alle fall melde i fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Nei, det omfatter også dette tilfellet, mener jeg:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
En anelse distre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Men det er det da heller ikke din jobb å vurdere. Det er Kripos' jobb og vurdere. Din jobb er å sende det inn til Kripos, så de har mulighet til å vurdere om det er noe eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdMeld i fra, ja! Så ekkelt med slike ting.
![]() |
#16 |
<*(((<
|
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdLuvi, telefonnummeret var synlig på bildet ditt, så jeg fjernet det. (Legg gjerne ut igjen med sladdet nummer.)
![]() |
#17 |
En anelse distre
Åh, beklager. Tenkte ikke over at det gjorde noe at denne avsenderens nr var synlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
<*(((<
|
Jevnt over vil vi ikke ha private telefonnummere lagt ut på forumet. Og selv om man med god grunn mistenker nummeret for snusk, så kan vi ikke sitte og vurdere hvilke privatnummere som er greit å legge ut.
![]() |
#19 |
En anelse distre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sms fra ukjent med suspekt innholdDenne sms'en sendes "alle", ikke bare jenter/damer. Mannen min har fått den flere ganger. Vi jentene i familien har ikke mottatt den noen gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|