Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Et nytt tilskudd til familien

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-14, 10:40   #1
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Et nytt tilskudd til familien

Og jeg kjenner at jeg har savnet det så utrolig. Se på denne finingen da.

Poden er kjempeflink og går tur hver dag når han kommer fra skolen, jeg kommer meg ut på tur hver kveld og noen ganger blir det løpetur også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg L1.JPG (140,2 KB, 346 visninger)

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 10:47   #2
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et nytt tilskudd til familien

Den var kjempefin! Gratulerer.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 10:49   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Så fin! Hva slags hund er det?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 10:52   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer, så nydelig!

Er det en berner, eller? Ser så korthåret ut, bare?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 10:53   #5
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hun er arvet fra min far, han overtok henne rett før han døde, Berner Sennen. Veldig annerledes enn de hundene jeg har hatt før, Riesenschnauzer har et litt annet lynne enn denne. Det går foreløpig veldig bra, og hun elsker å være sammen med poden og vennen hans.

Gammel 20-06-14, 20:19   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Hun er arvet fra min far, han overtok henne rett før han døde, Berner Sennen. Veldig annerledes enn de hundene jeg har hatt før, Riesenschnauzer har et litt annet lynne enn denne. Det går foreløpig veldig bra, og hun elsker å være sammen med poden og vennen hans.

Bernere er nydelige. Glad i både folk og andre dyr. Og Så er de en herlig blanding av skikkelig late og verdens beste turkompis!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 10:53   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Så fin!
Hvor gammel er poden? (har en som ønsker seg hund, men jeg har sagt
at vi iallefall må vente til han er stor nok til å lufte den mens vi er på jobb).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 10:55   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Så fin! Og en flott rase, kjempefint lynne på dem.

Gammel 20-06-14, 10:55   #9
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Standard

Poden er 12, snart 13. Det går kjempefint at han har ansvaret etter skolen, jeg har sagt nei til hund lenge fordi jeg ikke har hatt kapasitet nok, men jeg kunne ikke la denne gå fra meg.

Gammel 20-06-14, 10:59   #10
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Poden er 12, snart 13. Det går kjempefint at han har ansvaret etter skolen, jeg har sagt nei til hund lenge fordi jeg ikke har hatt kapasitet nok, men jeg kunne ikke la denne gå fra meg.

Nei, det skjønner jeg.
Poden her er 11 år, og jeg har tenkt, ikke før 13.
Han er moden, fornuftig og ansvarsfull, men jeg vil ikke gi
han ansvar for en hund riktig enda.

Gammel 20-06-14, 11:05   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nydelig hund, gratulerer!

Her fikk vi hund i august ifjor, en 5 mnd gammel blanding. På morgenen må datteren min på 9 år og to venninner gå en luftetur før de går på skolen. Jeg er hjemme når de går. Sønnen min på 12 år går tur hver dag etter skolen. Resten av ansvaret tar vi voksne, men vi forventer at de bidrar utenom.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 11:03   #12
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Standard

Jeg hadde vel egentlig 13-14 år som en grense i mitt hode, men så skjedde dette og da var det egentlig ikke noe å tenke på. Jeg har hverken kapasitet eller samvittighet til å ha ansvaret helt alene, siden jeg har en ganske krevende jobb. Poden og jeg har øvd på å gå turer sammen, og han er veldig hundevant, også hjelper det at bikkja er ganske så rolig og utrolig snill.

Gammel 20-06-14, 17:45   #13
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nydelig!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-14, 17:49   #14
Guttemammis

Standard

Blir det hund her, så blir det en liten rase.
Har veldig lyst på Cavalier king Charles spaniel,
men hører det følger så mye sykdommer med denne rasen.

Gammel 26-08-14, 15:56   #15
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Standard

Over to måneder med hund, og det går fortsatt kjempefint. En utrolig fin og snill hund, ganske så sta og veldig morsom.
Jeg har gått noen turer med henne nå, og det tok litt tid før jeg klarte å få henne med meg på ukjente veier. Var veldig glad for at det ikke kom noen forbi første gang jeg gikk på fjellet med henne, jeg gikk tydeligvis forbi det punktet der min far har pleid å snu. Bikkja nektet komplett å gå videre, men jeg er nok enda staere enn dyret, så med lirking, lokking og luring fikk jeg henne forbi, men det må ha sett noe underlig ut der jeg gikk baklengens med godbiter og dro en hund etter meg som overhodet ikke ville gå på tur.
Etter en tre/fire ganger gikk det helt greit å gå, men det tok jammen tid de første gangene.
I sommer var hun med på hytta ved sjøen, og jeg var litt bekymret for om hun kom til å få nok mosjon. Det var altfor varmt til å tenke på å gå tur med henne annet enn på nattestid. Det løste seg greit, bikkja hopper etter hver gang noen bader, og passer på at alt går bra med den badende. Litt forvirrende for henne da vi noen ganger var opptil seks stykker i vannet, det ble litt mange å passe på. Jeg svømte etterhvert lange turer med henne hver dag, og hun var sliten og passe nedkjølt hver dag.
Poden er fortsatt kjempeflink og går tur (nesten) hver dag etter skolen.
Jeg er veldig glad for at vi valgte å beholde henne, dette ser ut til å gå utrolig bra, hun trives og ser ut til å ha det veldig fint. Også er hun utrolig fin, veldig annerledes enn mine tidligere hunder, men det gjør jo ingenting.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.