|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Flexer du hver dag? Trives du med det?Basert på diskusjonene rundt lærernes arbeidstid og friheten som ønskes til å jobbe hjemme, har jeg tenkt litt på hvordan jeg har hatt det i perioder hvor jeg har flekset en time om dagen. Jeg har syntes det har vært slitsomt å måtte jobbe en time om kvelden. Det gikk ganske greit mens ungene var små og i seng til kl 19, men er mye tyngre nå når det ikke er stille i huset før nærmere 22. Det er spesielt tungt hvis man ikke har orket timen om kvelden et par dager og begynner å få en del minustid. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Aldri gjort, så det vet jeg ikke. Jeg får bare plusstimer for tiden, ikke bra det heller.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg flekser ikke fast på den måten, men jeg benytter meg av fleksibel start og slutt og forsøker å holde alle timer hver dag så jeg ikke går i minus. Så lenge jeg er på jobb i kjernetiden trenger jeg ikke tillatelse for å jobbe kortere noen dager og lengere andre dager. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?
Ja, omtrent sånn er det her også.
|
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Det hender jo at jeg tar en og annen kveldsøkt, men det er sjelden. Vi har heller ikke begrepet plusstimer, jobber jeg mer en uke så får jeg ikke det på en plusskonto. Med såpass fleksibel jobb som jeg har så gir og tar man litt.
|
|
|
#6 |
|
geskjeftig
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg ville ikke trivdes med å jobbe i den lille alenetiden min før leggetid :små barn, stort hus:, men flekser med bakgrunn i en og annen langkveld på jobben. Samler også opp mye plusstimer i perioder, særlig med mye reise som jeg tar ut andre dager.
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg har kjernetid 9-15 og benytter meg av muligheten til å flekse. Jeg jobber ikke fast om kvelden, men er glad for muligheten. I perioder er det mye å gjøre. Da kan jeg gå hjem til normal tid, og jobbe overtid om kvelden. Jeg liker en pause på ettermiddagen. Jeg tar ut plusstimer som hele dager eller ved at jeg har kortere dager.
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg syns det går veldig greit fortsatt. I takt med at ungene legger seg senere, er de jo også mer selvdrevne, så det er helt ok å sette seg ved maskinen kl. 21 og la 12-åringen ta kveldsstellet selv. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Ja, jeg trives veldig med det. Jeg jobber ikke hver kveld, men kan gjerne sitte to-tre timer når jeg først er igang. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Ja, jeg flekser. Jeg har en kjernetid på jobb på i gjennomsnitt 6 timer hver dag, og så må jeg jobbe i gjennomsnitt 2 timer om kvelden og 4 timer i løpet av helgen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Ja, flere dager i uken, med litt reisevei og små barn er det topp. Det er litt tungt å jobbe igjen fra 19.30 eller 20, men det gjør jeg ikke hver dag heller. Opparbeider plusstid i travle perioder som nå. Hvis ungene ikke sovnet før 22 hadde jeg ikke orket.
|
|
|
|
#13 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Vi har kjernetid 9-15. Jeg flekser i den forstand at jeg velger om jeg vil gå kl. 17 eller kl. 15 uten å spørre om lov hver gang. Jeg har aldri flekset på den måten at jeg MÅTTE jobbe på kvelden for ikke å gå i minus, men det henger sammen med at plusstiden er veldig pluss.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg har aldri hatt minustimer, jeg flexer i den forstand at jeg kutter dagene hvis det er stille, og aldri ber om tillatelse til å gå tidlig eller komme sent om jeg har andre avtaler. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg har kjernetid fra kl. 9-14.30 og 7,5 timers arbeidsdag (inkludert betalt lunsj). Er på jobb fra omtrent kl. 8.10 til 16.30.
|
|
|
#16 |
|
Tankefull
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Nei, føler det blir litt påtatt liksom; se på meg og musklene mine liksom. Ikke sett så mange andre som flexer på jobben min heller egentlig. Flexing er nok ett relativt ukjent begrep i barnehager. : overtrøtt:
|
|
|
#17 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Mannen min har flexitid - kjernetid 9-15, men kan flexe i begge ender som det passer ham. Han (og jeg) stortrives med denne ordningen, den får virkelig familiekabalen til å være mye enklere til tider.
|
|
|
#19 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Det varierer litt fra år til år hvordan det passer. Nå er jeg i permisjon, men i 2012 og 2013 jobba jeg 80 % og hadde fri hver fredag, og jobba 08.00 til 16.30 mandag til og med torsdag, og så seks timer til enten en gang i løpet av fredag eller søndag ettermiddag. Jeg hadde mulighet til å gå 14 på tirsdager og 12 på torsdager, så jeg tror det var to eller tre tirsdager jeg henta ungene tidlig, pluss en torsdag jeg dro 12, for å rekke et fly. Ellers jobba jeg nokså jevnt 40 timer i uka.
|
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Flexer du hver dag? Trives du med det?Jeg flekser lite. Eller: om arbeidsdagen er fra 8-16, kan det være jeg kommer tidligere, men det er sjeldent. Jeg har perioder hvor jeg jobber på kveldstid. Plusstiden tar jeg stort sett ut i fridager
|
![]() |
|
|