|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skrivekurs på norsk - noen anbefalinger?Jeg leter etter et skrivekurs på norsk, som ikke er typisk litterært "forfatterskole" som jeg ser det er en del av. Jeg er mer interessert i typisk "godt norsk for offentlig sektor" type kurs, og da ikke rettet mot "utledninger" men mot de som har norsk som morsmål men som rett og slett ønsker å skrive bedre.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 15-09-14 kl 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Skrivekurs på norsk - noen anbefalinger?Inntrykket mitt etter å ha lest innleggene dine på FP en stund, er at du har et veldig godt skriftspråk. Du evner å uttrykke deg klart og presist om vanskelige, kompliserte tema.
![]() |
![]() |
#3 |
anglofil
![]() Sv: Skrivekurs på norsk - noen anbefalinger?Takk noen, det tar jeg virkelig som et kompliment fra deg.
![]() |
#4 |
This is normal!
|
![]() Sv: Skrivekurs på norsk - noen anbefalinger?
Dette er problem uavhengig av hvilket språk man er god på, tror jeg. Grunnen til at mange bokmålbrukere skriver dårlig nynorsk, er vel at man "oversetter" i stedet for å endre setningsstruktur osv. Jeg ser ofte at folk som har norsk som mest brukte språk oversetter engelsk til veldig dårlig norsk.
![]() |
![]() |
#5 |
anglofil
![]() Sv: Skrivekurs på norsk - noen anbefalinger?Det er faktisk litt pga at jeg skal ta et masterprogram jeg føler litt eksta på dette. Jeg har all annen høyere utdanning på engelsk, og gruer meg litt til å skrive oppgaver på norsk kjenner jeg. Men selvfølgelig, det blir jo flott trening.
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Skrivekurs på norsk - noen anbefalinger?Så lenge du unngår særskrivingsfeil og smileys i tekstene dine, tipper jeg foreleserne er mer enn fornøyd.
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skrivekurs på norsk - noen anbefalinger?Jeg er elendig på å "oversette". Jeg tar med meg for mye av strukturen i det opprinnelige språket over til den oversatte teksten, og så blir det bare feil. Jeg tror ikke det har noe med verken engelsken eller norsken min, men mer at jeg ikke har erfaring som oversetter.
![]() |
![]() |
|
|