|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Hva bør vi få med oss i San Francisco?Mannen min og jeg reiser snart til San Francisco. Vi skal reise sammen med et vennepar av oss. Mennene våre skal delta på en konferanse så det blir venninnen min og jeg som skal slappe av og nyte byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Dere må jo kjøre over Golden Gate, og også oppsøke the painted ladies ved Alamo Square. Nydelig park og velkjente, berømte hus det er verdt å se/oppleve. Et besøk til Alcatraz er sikkert også spennende - vi rakk dessverre ikke det da vi var der, men har lyst til å gjøre det hvis vi kommer dit igjen.
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Ja, også må dere ned i havnen, Fishermans warf, og bl.a spise clam chowder.
![]() |
#6 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Ja de husene var spesielle og flotte. Vi reiste på en guidet busstur. Skulle gjerne sett mer av China Town, Loumbard Street, spise krabber på Fishermans Wharf.. Må tilbake!
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Ikke dumt å ta slike bussturer forøvrig, en lærer veldig mye i tillegg til at det er en fin måte å komme seg rundt i byen på. Ikke minst må dere ta trikken, bare husk å være tidlig ute, køen blir fort lang. Som Daisy sier - må tilbake! Er det ett sted i hele USA av der jeg har vært som jeg virkelig higer etter å se igjen, så er det SF. Jeg tror ikke jeg kan bli mett på den byen.
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Jeg var med som konferanse-fru dit for tre år siden og kjøpte billett på hop on hop off-bussen. Gikk av ved Alamo Square, Golden gate, Fishermans Wharf og Chinatown. Store avstander, så det var veldig greit med bussene. De gikk ofte, så vi kunne ta tiden vi trengte på hvert sted. Fant også koselige kafeer i Pacific heights. Tok trikken tilbake til sentrum. Sto på utsiden som om vi var med i en film.
![]() |
#9 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Mannen min har foreslått Running tour, men jeg vet nå ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Definitivt Alcatraz.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Sikkert Coit tower du mener Nenne: http://www.aviewoncities.com/sf/coittower.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Du kan ta båten til Sausalito og spise på Sushi Ran.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Definitivt båten til Sausalito. Tiburon er også verdt å få med seg.
![]() |
#14 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?
![]() |
#15 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?Altså, det er jo veldig avhengig av hva dere er interesserte i. Det er jo fullt mulig å bruke en dag på å shoppe på union square og ned smågatene til butikkene og mallen på Market.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 16-10-14 kl 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|