|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan feirer dere Halloween?Har vært mange Halloween- tråder, men jeg lurer på hva dere pleier å gjøre, hvor mye som gjøres utav dagen.
|
|
|
#2 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Yngste (12 år) kler seg ut og går en tur i nabolaget sammen med ei venninne. Jeg tenner lys i ei lykt på trappa og deler ut godteri til unger som kommer innom. Det pleier ikke å være så veldig mange som ringer på (ikke så mange små barn i nabolaget lenger). Ingen pynting hos oss
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi skal ha en liten vennefest i år, første gang. Dermed skal vi pynte endel.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Minst mulig
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?For 2 og 3 år siden hadde vi liten halloween fest hjemme, med kaker og sånn, også delte vi ut snop.
|
|
|
|
#6 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi tenner lykter og setter ut på trappa.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har så små barn at de ikke har fanget opp Halloween, og treåringen hadde neppe hatt lyst til å gå og ringe på hos folk uansett. De oppdager vel fenomenet etterhvert.
|
|
|
|
#8 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har full bursdagshelg denne helgen, så tar det litt roligere neste helg. Tenkte å gå ennrunde med gutta også se en litt skummel film med popcorn og godis etterpå.
|
|
|
#9 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Ja, tar litt Halloween-pynt liggende, men grunnet full renovering av stuen så ser den skummel nok ut som det er.
|
|
|
#10 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Tidligere; hjulskift for Andamannen, lykt på trappa og godteriskål innenfor satt ut av meg, samling av 2-3 nabobarn for litt pølsespising, liten runde i nabolaget og litt film/spising av godteri etterpå.
|
|
|
#11 |
|
Klar
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Jeg feirer ikke halloween på annen måte enn å lage den obligatoriske gresskarlykten. Eller, i år bor vi plutselig i et hus med unger i nabolaget, så da kommer vel også halloweengodteri inn i feiringen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Allehelgensfest i kirka. (det er ikkje i regi av hallo-venn, altså). Greit å sløkke fakkelen før han byrjar brenne
|
|
|
|
#13 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Ingen spesiell feiring. I fjor gikk mellomste rundt på runde. Vi hadde godteri klar, men ingen kom her vi bor. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Fest med barnas venner m/foreldre. Barna er i 1. og 4. klasse. Fest fra 1730 til 2000. Spiser mumiepølser først, ut og gå ca 18, tilbake ca 19 for kaker.
|
|
|
#15 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi feirer ikke. Ett år hadde vi Halloween-tema på datteren sin bursdag, men utenom det har det vært vanlig dag hos oss. Jeg kjøper inn noe smågodt i tilfelle knask og knep på døren, men det kommer sjelden noen. I år har minsten tenkt å gå med en kompis, og da skal jeg grave frem en parykk og noe ansiktsmaling til ham.
|
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?De går knask eller knep, men ellers er det ingen markering. I fjor var vi på et arrangement i forbindelse med halloween, men det var fryktelig dårlig gjennomført så det frister ikke til gjentagelse.
|
|
|
|
#17 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har vært skikkelig anti i årevis men klarte ikke å stå imot lengre da eldstemann begynte å gå alene i mørket.
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Eldste er alltid på fest. Minste pleier å få besøk av en venn eller to, så lager vi litt gøy mat (grønn spaghetti eller noe), og går en runde i nabolaget. Mannen lager gresskar, og så henger jeg opp litt pynt på trappa. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi skjærer ut gresskarlykter, også pynter vi middagsbordet med to blinkende gresskarlykter (som er helt grusomme, men ungene elsker dem. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi pynter med gresskarlykt og diverse. LøveMannen har tenkt å overgå seg selv i år med et flyvende spøkelse som virkelig skal skremme barna. Her kommer det lassevis med unger på døra, så vi hamstrer inn snop. LilleVenn går runden sammen med vennene sine. Etterpå pleier de å samles et sted og spise godteriet og se film. |
|
|
|
![]() |
|
|