Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært på besøk i fengsel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du væt på besøk i fengsel
Ja, det har jeg 43 25,29%
Nei, det har jeg ikke 125 73,53%
Vil ikke avgi svar, men vil se resultatet. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 01:06   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Har du vært på besøk i fengsel?

Da tenker jeg på som besøkende da.

Ser ofte at det blir skrevet at fengsel omtrent er som en ferie.
Derfor lurer jeg på dette.

Selv har jeg vært på besøk i fengsel ganske mange ganger.
(natulig siden jeg har en endel eldre bror som er narkoman og var i allefall før på politiets liste over de 100 verste gjengangere)

Mine inntrykk stammer stort sett fra de to avdleingen i Oslo kretsfengsel, og jeg vil si at det IKKE gir meg følelsen av at de innsatte er på ferie.

Det skal komme en poll her da, om jeg har klart å gjøre det riktig.

Gammel 28-05-07, 01:09   #2
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Har du vært i fengsel?

Har vært på besøk en gang.Det var tidlig på 90-tallet, og jeg har fortsatt dårlige vibber. Av det jeg så virket det ikke som noen ferie, nei. Dette var et lite kretsfengsel på østlandet.

Gammel 28-05-07, 20:19   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på besøk på Ilseng. Det er nok et ganske mildt arbeidskoloni-type-sted, men jeg tror ikke det føles som ferie akkurat, nei. Hvordan det føles å miste friheten, skal ikke undervurderes.

Gammel 28-05-07, 01:13   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Har vært på Ullersmo. Eller kanskje det ikke var Ullersmo. Et eller annet sted på Østlandet hvertfall.

Sist redigert av Sitron : 28-05-07 kl 01:19.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 01:20   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det har jeg ikke. Men kan tenke meg at det er nesten som ferie i forhold til mange andre land.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 01:21   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du mener at man slipper å bli torturert eller leve i konstant frykt for livet sitt, så har du vel rett i det.

Gammel 28-05-07, 01:49   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er sikkert en ferie i forhold til andre land, men er det hva vi skal sette som standard?
Å bo i Norge er sikkert som "ferie" i forhold til å bo i andre land, men jeg vil alikevel ikke at vår standars skal settes på dårligst mulig levekår av den grunn.
Og ønsker heller ikke det samme for de som sitter inne.
Det er nok kanskje like mye av egoistiske ønsker egentlig, for de som sitter inne skal jo gjerne ut i samfunnet igjen......

Gammel 28-05-07, 07:53   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har vært på besøk i Fengsel (Tunga, fengselet her i Trondheim) Å bli frarøvet friheten sin er definitivt ikke ferie altså. Til og med "frigangen" er ille tror jeg.

Gammel 30-09-07, 00:32   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det har jeg, og de har det bare bra.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 00:45   #10
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du vært på besøk i fengsel?

Jeg har vært i fengsel mange ganger. Ikke på besøk hos noen, men jeg leverte varer der.
Selv om jeg fikk inntrykket av at fangene hadde det bra der, så vil jeg ikke akkurat kalle det for ferie. De har det godt forholdene tatt i betraktning, men de er fratatt noe vi tar som en selvfølge, og det er friheten sin.

Man føler seg jo nesten kriminell bare man skal levere varer der. Inn en port, så blir man fanget mellom to porter, mens vaktene går gjennom bilen din, så blir man fotfulgt av vaktene mens man er der, så fanget mellom to porter igjen mens vaktene går igjennom bilen enda en gang selv om de har fulgt med på bilen hele tiden, og så får man lov til å kjøre. Samme prosedyre hver dag, selv om man blir godt kjent med vaktene etter hvert. Det er jo jobben deres så jeg kjønner at de MÅ gjøre det samme hver gang, men man får en følelse av frihetsberøvelse, og da kan jeg jo bare tenke meg hvordan det må være for de innsatte som er der hver dag uten å kunne gå utenfor portene.

Gammel 30-09-07, 00:50   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, jeg har aldri vært innenfor noen fengselsmurer. Kan likevel ikke tenke meg at det oppleves som ferie!

(I dag har jeg forresten sett første ep i sesong 2 av Prison Break. Det var litt av et fengsel, ja )

Sist redigert av Frantzen : 30-09-07 kl 01:08.
  Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:06   #12
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jepp jeg har vært på besøk i fengsel opp til flere ganger.
Tvillingbroren til samboeren min levde et utsvevende liv..

Mulig det ikke er helt likt et ferie opphold... Men det er jammen meg ikke langt ifra
Han fortalte selv hvordan det var der inne, med treningsrom å tv-stue osv.. han la altid utrolig mye på seg(til det bedre) når han satt inne..

dette var på åna kretsfengsel.

Gammel 28-05-07, 08:37   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke det nei.

Jeg har ingen særlig formeninger om hvordan norske fenglser er, vet bare at de er bedre enn i mange andre land og det SKAL de jo være. Synes rehabilitering burde være en stor del av fengselsstraffen. Se bare på mange fengsler i USA, der man havner bak gitteret for et biltyveri, og er narkoman og omtrent potensiell massemorder når man kommer UT av fengselet.

Vet at mange (sier ikke at JEG gjør det) reagerer på det at man som innsatt her i landet kan forhandle seg til høyere lønn i fengslene, ved å streike, og at mange får pc og tv på rommet og lignende.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 09:02   #14
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte etter bare å ha lest tittelen på tråden, så jeg stemte feil. Stemte nei, men jeg har vært "på besøk" i fengsel ja. Skriver i gåseøyne fordi jeg var der som sensor på muntligeksamen, så det var ikke et ordinært besøk.

Gammel 28-05-07, 10:38   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vet at mange (sier ikke at JEG gjør det) reagerer på det at man som innsatt her i landet kan forhandle seg til høyere lønn i fengslene, ved å streike, og at mange får pc og tv på rommet og lignende.

Ingen får nettforbindelse på cella. Dessuten er det FRIHETSBERØVELSE som er i fokus. Disse menneskene skal tilbake til samfunnet. Mener du at de skal holdes utenfor samfunnet i 10 år gjerne, uten mulighet til å være oppdatert på nyheter o.l. gjennom f.eks. tv?

Streike til høyere lønn? For no tull. Det er faste satser og ingen kan streike seg til noe som helst.

Gammel 30-09-07, 22:29   #16
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Streiker de innsatte så får dem ingenting.
Satsene på "lønnen" blir fastsatt av stortinget og den har gått opp 2 kroner på de 2 siste årene.

Fangene får ikke pc på rommet, dette må de søke om og ha en god grunn til som f.eks at de skal bruke den i utdannelsen de tar.
Pc er sjekket før de får den inn og den er dems egen. De får ikke internett på pc på rommet sitt.

Tv har de på rommene, hvis de ikke sitter på glattcella da vel å merke.

Men hvorfor skulle de ikke få ha tv, radio eller cd spiller på rommet?

Min mann jobber i fengsel og det er ingen luksus det er helt sikkert.
De må gå via han blandt annet for å få pc, dette må søkes om.

Mange tar utdannelse i fengslet og da er Pc et veldig godt hjelpemiddel.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 09:21   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ja, var en gang på besøk hos en daværende flamme for mange år siden. Han måtte spikre paller på Hof i 30 dager etter å ha fyllebråket på by'n. Nå er vel Hof en av de mer åpne soningsinstitusjonene, så jeg fikk ikke den helt store fengselsfølelsen. Men stusselig var det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:09   #18
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Ja, var en gang på besøk hos en daværende flamme for mange år siden. Han måtte spikre paller på Hof i 30 dager etter å ha fyllebråket på by'n. Nå er vel Hof en av de mer åpne soningsinstitusjonene, så jeg fikk ikke den helt store fengselsfølelsen. Men stusselig var det.

Der har jeg også vært på besøk, men det var en som hadde fyllekjørt. Hof er jo åpent og ganske fritt, men alikevel, de sitter jo inne.

Gammel 28-05-07, 09:27   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært i fengsel.

Jeg tror absolutt ikke det er som å være på ferie å sitte innesperret og ikke ha bestemmelsesrett over sitt eget liv. Om folk nøyer seg med et rent rom, mat, TV og rett til å gå på do når de drar på ferie, så kan jeg forstå at de syns fengsel er som en ferie. Jeg liker å gjøre litt andre ting enn å være i samme huset dag og natt og ikke få bestemme over meg selv i ferien min.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 09:38   #20
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det har jeg ikke.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.