|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Burde man avstå fra lønn som trener?Jeg har visst plutselig blitt instruktør for et parti med barn i 5-6 års alder. ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Jeg hadde tatt tyrene ved hornene og spurt leder om hva han mener med det der. Jeg synes man ødelegger for den som kommer etter hvis man frasier seg godtjørelse som dekker egne utgifter.
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Enig med Katta.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Jeg vet at hockeytreneren til storebror gjorde dette, men da gikk pengene til lagkassa og kom det konkrete laget til gode. Jeg tenker selv at det er helt kurant å ta i mot honorar for en jobb man gjør og uten dårlig samvittighet.
![]() |
#6 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Jeg ville nok spurt litt med hva som er vanlig og hva leder mener. Jeg forstår godt at klubben vil spare de kronene de kan. På den annen side synes jeg ikke det er riktig at du har utgifter i forbindelse med å være instruktør. Men jeg tror det siste er ganske vanlig, at man ender opp med noe utgifter når man er med frivillig.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Det som ikke er greit er å spørre noen om å være trener mot noe godtgjørelse og så guilttrippe etterpå for å ikke frasi seg lønna.
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?
![]() |
#9 |
Absolute Beginner
|
Ja, det føltes litt slik. Jeg ble nærmest headhuntet, de andre som er med er 18-20 år gamle, og de ville ha med noen litt eldre. Og hun visste at jeg har jobbet med barn. Mannen er allerede trener for et annet lag, og vi har mye kioskvakter osv med to håndballspillende barn, så jeg var litt nølende, men sa til slutt ja. Neste helg er det 4 timer kurs på fredag, 9 timer på lørdag og 7 timer på søndag |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Jeg er enig i at det er greit å være tydelig om hva man mener.
![]() |
#11 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Hadde dette vært en oppgave jeg selv hadde ønsket eller oppsøkt hadde det nok føltes annerledes. Nå er det litt på tross av manglende tid og overskudd (da spesielt kurs og møter på kveldstid), og med varierende inntekt for tiden har jeg bestemt meg for å stå stødig i at jeg ikke ønsker å tape penger på å trene andres barn. Veldig kjekt å ha forumet her, ikke bare fordi man får andres synspunkter, men noen ganger lander man litt tryggere i egen avgjørelse også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Ta i mot godtgjørelsen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
Helt enig.
![]() |
![]() |
#14 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?Ta penga, herreminhatt. Det er så mange gratispasssjerer blant foreldre, at det skal da bare mangle om du ikke kan ta imot de usle kronene. Det er jo ikke snakk om "lønn" en gang, etter mitt syn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|