|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Varmluft eller ikke?Når det ikke står noe spesifisert i oppskriften, hvilken metode er det da vanlig å bruke? Vet at de fleste bruker varmluft på gjærbakst, men hva med kaker, makroner, tynn italiensk pizza? Mellom anna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Varmluft eller ikke?Hvis det ikke står noe, går jeg alltid ut fra at det er vanlig over/undervarme og midt i ovnen. Det er det mest vanlige, alt annet pleier å spesifiseres.
![]() |
#4 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Varmluft eller ikke?Kjappe svar tidlig på morgenen, tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Varmluft eller ikke?Hos oss har over og undervarmen dødd, så vi steker alt på varmluft til noe mer alvorlig ryker. Det går stort sett greit, men ofte må man da bruke mindre varme enn det som står i oppskriften.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Varmluft eller ikke?Men er ovnen virkelig varm dersom man setter på harmonier og skal ha over/undervarme?
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Varmluft eller ikke?
![]() |
![]() |
#8 |
Audacious
|
![]() Sv: Varmluft eller ikke?Jeg bruker bare varmluft på gjærbakst om jeg må bake to brett om gangen e.l., jeg synes baksten blir tørrere med varmluft. Jeg bruker varmluft på marengs, på halvstekte rundstykker når jeg har det travelt, og varmluft med grill på ribbesvor o.l.
![]() |
|
|