Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeoppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-15, 22:28   #1
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Spørsmål

Strikkeoppskrift

Kan noen hjelpe meg?

I oppskriften står det:
Strikk *8 r, 2 r sm* gjenta fra *_* omg rundt. = 225 m

Betyr det at jeg skal strikke 8 masker og strikke maske ni og ti sammen. Og dette gjentar jeg hele runden?

Så kommer noe jeg ikke forstår
Så står det videre :

Gjenta fellingene med 1 m mindre mellom fellingene hver 6. omg. Til det er felt i alt 4 ggr = 150 m, samtidig når det gjenstår 6 omg settes de midterste 25 m på forstykket på en hjelpepinne.

Jeg har 250 masker på pinnen nå.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 22:33   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: strikkeoppskrift

Jepp, du skal først strikke 8 masker og så 9+10 sammen.

Det de kaller fellingene er de to maskene du strikker sammen. Det betyr at etter omgangen der du strikker 9+10 sammen strikker du slik:
- fem omganger uten felling
- en omgang 7 r, 8+9 sammen
- en omgang 6 r, 7+8 sammen
- en omgang 5 r, 6+7 sammen
Du feller 25 masker hver gang du feller, så etter den siste runden her vil du ha 150 masker igjen.

Gammel 26-01-15, 22:35   #3
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: strikkeoppskrift

Tusen takk, da kan jeg fortsette I kveld.

Gammel 31-01-15, 22:45   #4
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Standard

Sv: Strikkeoppskrift

Jeg trenger hjelp igjen.

Jeg er kommet til der det står at samtidig når det gjelder står 6 omg, settes midterste 25 maskene på en hjelpepinne.

så står det videre I oppskriften :
Strikk videre frem og tilbake og se 1, 10, 10 m på hjelpe pinne I begynnelsen av hver pinne I hver side.
Sett alle maskene inn på samme rundpinne.

Det jeg har gjort er at jeg har felt den omgang gen hvor jeg strikket 6 masker og så to sammen hele runden. Så har jeg strikket til jeg kom til ene enden av de 25 midterste maskene, strikket de 25 midterste maskene på en hjelpepinne. Men så forstår jeg ikke hva jeg skal gjøre videre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.