|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å legge opp for å strikke nedover etterpåJeg finner ikke tilbake til en tråd hvor en eller annen sa at h*n vanligvis strikker den øvre delen av genseren oppover først, og deretter strikker nedover. Og noen andre foretrekker å strikke nedover for å unngå at det blir så trangt ved overgangen til ermene (denne tråden). Sist redigert av banana : 06-02-15 kl 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å legge opp for å strikke nedover etterpåJeg har strikket nedover noen ganger, men da har det stått i oppskriften at det skal gjøres sånn. Jeg har ikke forsøkt å strikke motsatt vei av oppskriften. Det har rett og slett ikke falt meg inn.
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å legge opp for å strikke nedover etterpå
Jeg tenker på å gjøre begge deler, altså strikke øverste delen først oppover, og deretter nedre del ovenfra og ned. Men da må jeg altså legge opp med "provisional cast on". Jeg lurer på om noen har erfaring med å gjøre det slik. Jeg har prøvd med provisional cast on nå, jeg er redd det ikke blir fint i overgangen mellom oppover- og nedover-strikking. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|