|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Greit å legge søppelposen i naboens spann? | |||
Ja, det er greit om det er plass i spannet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 10,83% |
Ja, men bare rett før søppelbilen kommer |
95 | 60,51% |
Ja, inntil en dag før søppelbilen kommer kan man gjøre det |
1 | 0,64% |
Nei, kjøp deg en større søppeldunk, gnipung! |
41 | 26,11% |
Agurksalat |
3 | 1,91% |
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?http://bonansa.no/innlegg/hanoy-har-...dres-bosspann/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Jeg syns det må være helt greit å putte posen oppi naboens spann når spannet likevel er satt ut for tømming halvfullt. Men man trenger ikke gå og kaste i naboens spann ellers i uken, syns jeg. Stemte derfor "rett før det tømmes".
![]() |
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?
Jeg er helt enig. Rett før tømming er sansynligheten liten for at noen har stor opprydning og allikevel kommer med masse poser.
![]() |
#4 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Hvis det er snakk om kvelden før tømming, bør jo dette være uproblematisk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hadde jeg ikke gjort.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ifølge bir gjør man det i alle andre bir-kommuner enn akkurat Bergen?
![]() |
#7 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Jeg synes det er greit rett før bilen kommer. Man betaler jo ikke for vekten.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Vårt bosspann settes ut sammen med naboens. Det er kun de to spannene som har den tømmeplassen.
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Jeg tenker at det er greit, og har gjort det selv noen ganger. Bare rett før søppelbilen kommer og i dunker der det er OK med plass. Jeg hadde aldri reagert om noen hadde gjort det samme i min søppeldunk, og sliter litt med å forstå beveggrunnen for lappen som Hanøy fikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Jeg syns det er helt greit å gjøre det rett før tømming som var situasjonen i artikkelen. Hva i all verden skader det naboen med de par posene når det likevel er plass. Folk er så rare noen ganger altså.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Bonansa har jo kåring av beste nabolag. Jeg tipper at Hanøys nabolag ikke er med i toppen der.
![]() |
#12 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Rett før tømming så er det helt greit. Men da må det være såpass rett før at en vet at naboen ikke skal ha noe mer i sin. Da ser jeg ikke problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
This is normal!
|
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Jeg synes at han siden han lager så mye søppel bør betale ekstra for større dunk eller prøve å kutte ned på avfallet. :streng:
![]() |
![]() |
#14 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Jeg hadde aldri tenkt på å gjøre det selv, men om noen hadde puttet sitt søppel i vårt spann rett før tømming hadde det virkelig vært helt greit for meg. Hvorfor ikke? Folk, ass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Ja, greit kvelden før tømming synes jeg.
![]() |
#16 |
Drømmer
|
Jeg synes aboslutt ikke det er greit kvelden før , hadde blitt sur om vi ikke fikk plass til søppelet vårt om morningen fordi naboen hadde vært der kvelden før. Nå er det heldigvis ingen som gjør sånt rundt her da, så vi slipper i grunn å tenke på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
rakkarpus
|
Er også her.
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Ja, det er greit om det er plass i spannet, og det er rett før tømming. Hos oss setter vi ut spannene kvelden før tømming, og det har mer enn en gang hendt at jeg har kastet søppel i de spannene som det er plass i. Jeg har til og med fylt opp naboen sitt, satt det ut og tatt det inn igjen når de er på ferie. Med verdens beste samvittighet.
![]() |
#19 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Ja, det må vel være greit? Hvis søppelkassen er satt ut til tømming er det jo liten sannsynlighet for at de har planer om å legge masse annet i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?Jeg synes det Hanøy gjorde var helt greit, og at det er fryktelig sært å skrive en slik lapp. Jeg kan ikke med beste vilje forstå grunnen til dette og synes ikke akkurat det legger grunnlag for god stemning i nabolaget.
![]() |
|
|