|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøMannen og jeg har lyst til to ting: vi vil oppleve skikkelig fyrverkeri av nordlys, og vi har lyst til å reise til Tromsø.
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøAldri.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøHyggeligere svar: oktober–mars, sånn ca.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøAldri... Var det jeg var redd for, ja.
![]() |
#5 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøKortreist nordlys, tatt fra Ekebergparken i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøNordlys kommer og går, og sjansen for å ikke se det er mye større enn for å se det, men vinterhalvåret er jo da man har størst mulighet til å se det da. Jeg kan ikke huske å ha opplevd nordlys om sommeren, men mulig det går an. Det vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i Tromsø
Nordlys (dvs mekanismen bak det) er hele året det med litt variasjoner, men om sommeren er det jo lyst døgnet rundt nordpå der det er sterkest siden man er rett under nordlysovalen. Og sørpå er det jo lysere netter og vanskelig å se om det skulle være noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøI år/sent i fjor har det vært masse fantastisk nordlys her, og da vil jeg tro det var i Tromsø også, men jeg husker jo ikke nøyaktig når.
![]() |
#9 |
awesom
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøJeg jobbet på utdanningsmessen i Tromsø for noen år siden. Syntes det var litt merkelig at jeg og hun jeg jobbet sammen med var de eneste som ikke var aisiatiske på hele hotellet. Det viste seg at det var rundt om 60 japanske nordlysturister. Dette var i midten av januar tenker jeg. Nordlyset var helt fantastisk selv for meg som bor så langt nord at jeg til stadighet får oppleve nordlys.
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøEn britisk venn av meg dro på Nordlystur til Island forrige vinter. Han hadde til og med en spesiell flight inn, som visstnok skulle være en fantastisk opplevelse når de fløy inn mot nordlyset.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøJeg er sånn som stopper bilen og spretter ut for å se bare jeg ser skimt av lys på himmelen i nordlig retning, jeg synes nordlys er så flott! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
Mannen er åpen for en ganske så spontan tur ja - "hey, nå er det meldt kaldt og klart vær, når går flyet!?"
![]() |
#15 |
awesom
|
Jeg skjønner han godt.
![]() |
#16 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøNå er det snart for lyst til å se nordlys, men det var nordlys i gårnatt, se så fint! (bilde hentet fra
![]() |
#17 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøÅh! Det er min store drøm også. Vi fikk et lite glimt av nordlys her i februar en gang. Jeg var helt himmelfallen. Sto ute i flere timer og håpte å få flere glimt av det.
![]() |
#18 |
awesom
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøEn fotograf herfra har tatt uendelig mange vakre nordlysbilder.
![]() |
#19 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøJeg føler at jeg er den eneste som ikke er så overvettes begeistret for det nordlyset, joda det er jo flott å se på, men jeg går sjelden eller aldri ut for å se på det. Det er jo garantert mange bilder på facebook etter ei nordlysnatt.
![]() |
#20 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er du, nesten, garantert å se nordlys i TromsøFamiliens nordlysguide sier de garanterer nordlys om man man har tre kvelder. Men da er det med proff "jakt" i mange mils aksjonsradius, så det blir noe annet om man leter på egenhånd, med mindre erfaring og mindre område. Jeg tenker på januar som den beste nordlys-tida, da er det ofte kaldt og klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|