Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Liker du å shoppe sammen med andre?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Liker du å shoppe sammen med andre
Ja, det synes jeg er artig! 6 3,19%
Noen ganger, og med noen mennesker 83 44,15%
Nei, jeg liker best å shoppe alene 74 39,36%
Jeg liker ikke å shoppe, verken alene eller sammen med andre 37 19,68%
Annet- forklar i tråden 1 0,53%
Agurksalat 1 0,53%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 188. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-15, 18:20   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Liker du å shoppe sammen med andre?

Foretrekker du å shoppe med andre, eller er det en aktivitet du helst gjør alene?
Jeg er klar over at noen ikke liker å shoppe i det hele tatt, (selv heller jeg vel mer i den retningen) men noen ganger må man jo bare kjøpe klær og sko.

Poll kommer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 18:23   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å shoppe sammen med andre?

Jeg liker best å gå alene hvis jeg virkelig skal ha noe. Hvis jeg bare skal gå i byen og kikke rundt på måfå er det jo hyggelig å gå sammen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 23:45   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer ann på,men ja, jeg liker det. Favoritten er mannen min,som er virkelig shopping-elsker og som gjerne er med meg å kjøper hva det måtte være. Helt sant, han digger til og med IKEA.

Gammel 10-05-15, 08:26   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Det kommer ann på,men ja, jeg liker det. Favoritten er mannen min,som er virkelig shopping-elsker og som gjerne er med meg å kjøper hva det måtte være. Helt sant, han digger til og med IKEA.

Nå måtte jeg bare le. Min mann hater- h a t e r- shopping, og selv om han stort sett er en blid fyr, blir han ordentlig gretten om jeg tvinger han med på IKEA sånn ca. hvert skuddår. IKEA er virkelig på hatlisten hans. Min også, for så vidt, så vi er der bare hvert skuddår.

Jeg tror forresten at det er det sosiale aspektet ved å shoppe sammen jeg ikke skjønner, at det skal være koselig å gå sammen i butikker? Det er jo ikke det, det er dørgende kjedelig.

Gammel 10-05-15, 10:13   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror forresten at det er det sosiale aspektet ved å shoppe sammen jeg ikke skjønner, at det skal være koselig å gå sammen i butikker? Det er jo ikke det, det er dørgende kjedelig.

Jeg synes shopping er kjedelig, og det hjelper ikke å gjøre det sammen med andre. For meg er det et nødvendig onde, men jeg føler en viss lettelse/glede hvis jeg klarer å finne klær jeg liker godt. Da kan jeg finne på å kjøpe 3 stk. av samme bukse i håp om at jeg kan vente lenge til neste handletur. Jeg liker å se ok ut i klesveien, men jeg liker ikke å bruke tid på det.

Nå skjønner jeg ikke helt denne greia folk har om å kjøpe klær, sko, vesker osv. som premie, trøst eller hva det nå måtte være. "Hurra, jeg har fått ny jobb! Da har jeg jammen fortjent et par nye sko!" "Livet er jævlig. Da kan jeg jammen unne meg et par nye sko." "Sola skinner! Det feirer jeg med et par nye sko!" Rare greier.

Gammel 18-05-15, 05:18   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nå måtte jeg bare le. Min mann hater- h a t e r- shopping, og selv om han stort sett er en blid fyr, blir han ordentlig gretten om jeg tvinger han med på IKEA sånn ca. hvert skuddår. IKEA er virkelig på hatlisten hans.

Som min mann. Men så må han jo ha seg klær, og da vil han helst ha med meg. Vi stålsetter oss i dager før det skjer, men handleturen endre likevel opp i surmuling og beklagelser hver eneste gang. Jeg tror han er allergisk mot butikker, med unntak av Biltema og Clas Ohlson.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 10:36   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg liker best å gå alene hvis jeg virkelig skal ha noe. Hvis jeg bare skal gå i byen og kikke rundt på måfå er det jo hyggelig å gå sammen.

Enig. Tror det er år siden jeg shoppet med en venninne sånn på måfå. Vi treffes gjerne for å spise lunsj sammen og kanskje skal den ene ha en ting eller to og vi svipper innom en butikk på veien, men å sose i butikker uten noen plan synes jeg ikke er spesielt interessant.

Gammel 10-05-15, 13:38   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg pleier heller ikke gå rundt med venninner på måfå-shopping. Situasjoner der det kan skje er vel mer om man er på tur sammen i en annen by, eller har besøk av noen som skal kikke i byen her. Da er det jo mer for det sosiale enn for selve shoppingen. Men jeg syns alltid det er litt stress å begynne å prøve klær mens andre venter.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg foretrekker definitivt å shoppe alene. Jeg er temmelig rask til å foreslå "skal vi gå litt rundt hver for oss da, og møtes til lunsj om to timer?" Når jeg er på venninnetur og sånn. Jeg er også helt ubekymret i forhold til om dette blir ansett som sært.

Å, der har du meg.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Å kikke i butikker på måfå er ikke shopping. Det er å kikke litt, altså å se.
Jeg var sammen med en gjeng FP-damer i Drammen i mars. Vi var innom Indiska og kikket, kun et fåtall av oss kjøpte noe. Vi tok en tur innom BikBok også, og kom tomhemdt ut. (Så gikk vi på polet...)

På polet var vi handlekraftige, ja.

Gammel 09-05-15, 18:24   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best å shoppe på nett faktisk, som nr 1. Da har jeg ro til å lete frem det jeg vil ha, jeg kan prøve hjemme, og det er lite stress

Jeg kan godt dra på shopping med et par venninner, men sånn gjeng-shopping blir mest pes synes jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 18:37   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier heller ikke gå rundt med venninner på måfå-shopping. Situasjoner der det kan skje er vel mer om man er på tur sammen i en annen by, eller har besøk av noen som skal kikke i byen her. Da er det jo mer for det sosiale enn for selve shoppingen. Men jeg syns alltid det er litt stress å begynne å prøve klær mens andre venter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 18:24   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om jeg skal kjøpe klær så foretrekker jeg å gjøre det alene. Om jeg bare skal på kjøpesentertur, så foretrekker jeg egentlig å sitte på kafe, jeg er ingen shopper, men uansett da kan jeg godt gå sammen med en venninne eller 3.

Gammel 09-05-15, 18:26   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går aldri rundt i byen for å kikke på måfå, så om jeg først er på "shopping" er det fordi det er noe helt spesifikt jeg trenger. Det kommer aldri til å skje at jeg gjør det sammen med noen om det er klær til meg selv jeg trenger. Er det til ungene, gaver til andre etc. kan mann og barn gjerne være med.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 18:30   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg er ikke spesielt glad i å shoppe, men foretrekker å gjøre det alene når jeg skal ha noe. Grunnen til at jeg lurte på dette i dag, er at jeg har to venninner som jeg treffer til lunsj på det lokale kjøpesenteret innimellom og de har alltid lyst at vi "skal ta oss en runde i butikkene" etter at vi har spist. Jeg må bare innrømme at jeg synes det er ufattelig kjedelig å se på når mine venninner prøver vårjakker og sko, jeg har virkelig null interesse av det, selv om jeg selvfølgelig går rundt i butikkene og kikker selv. Men det virker som om de er oppriktig interessert i hva andre bør kjøpe også, ikke bare i hva de skal kjøpe selv? Verdens beste venninner på alle måter, men akkurat denne lidenskapen deler vi virkelig ikke.

Gammel 09-05-15, 19:06   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der med å gå rundt i butikkene og kikke på "måfå", er en ting som jeg trodde de aller fleste sluttet med etter puberteten.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 19:09   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker definitivt å shoppe alene. Jeg er temmelig rask til å foreslå "skal vi gå litt rundt hver for oss da, og møtes til lunsj om to timer?" Når jeg er på venninnetur og sånn. Jeg er også helt ubekymret i forhold til om dette blir ansett som sært.

Gammel 09-05-15, 19:30   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Helst alene.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 19:41   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jepp, her er jeg også. Det samme når jeg er på tur med mannen min.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 15:47   #18
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er litt både og. Noen ganger synes jeg det er kos å shoppe med andre, men dersom det er noe jeg skal ha/trenger til meg eller unga så gjør jeg det gjerne aleine, fort inn i butikken og fort ut

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 18:34   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shopper helst alene. Jeg er i grunnen ikke så interessert i andres mening mtp hva jeg skal kjøpe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 18:35   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er i grunnen ikke så interessert i andres mening mtp hva jeg skal kjøpe.

Her er jeg også, og jeg tenker (i mitt stille sinn) "forventer du virkelig at jeg skal ha en mening om dette?" når andre gjerne vil høre min.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.