|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Syhjelp - kan dere tipse meg om hvordan jeg skal sy denne "kalesjen"Kurven på bildet er 70 år gammel, og skal snart få en kliss ny bruker, og da vil jeg gjerne få - kind of - reparert den kalesjen som skal være på den egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ad astra
|
![]() Sv: Syhjelp - kan dere tipse meg om hvordan jeg skal sy denne "kalesjen"Den skal vel se noe slik ut ferdig: http://www.online4baby.com/arinclude...e%20wicker.jpg
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syhjelp - kan dere tipse meg om hvordan jeg skal sy denne "kalesjen"Tror det er viktig å lage et trekk til kurven også, sånn som på bildet til Høst, så ikke babyen setter fingrene fast i åpningene i sidene.
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syhjelp - kan dere tipse meg om hvordan jeg skal sy denne "kalesjen"Om du vil trekke bøylene kan du bruke borrelås og lage en "flapp" som festes rundt bøylene . Da unngår du løse snorer . Selve kurven kles ved å måle omkrets nede og oppe og sy inn en. strikk nederst under madrassen , øverst må man dele den i to slik at man får plass til kalesjefestene og syr bendelbånd av stoffet som knyter delene sammen . |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|