Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Syhjelp - kan dere tipse meg om hvordan jeg skal sy denne "kalesjen"

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-15, 18:45   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Syhjelp - kan dere tipse meg om hvordan jeg skal sy denne "kalesjen"

Kurven på bildet er 70 år gammel, og skal snart få en kliss ny bruker, og da vil jeg gjerne få - kind of - reparert den kalesjen som skal være på den egentlig.

(Ignorer rominnredningen i bakgrunnen, det er ikke mitt hus. )

Jeg tenkte å:

- Måle opp max bredde og lengde jeg trenger, klippe til riktig form, falde over kantene
- Sy i snorer på innsiden jeg kan knyte rundt kalesjebuene, for det går ikke an å ta de av krokene sine for å tre de inn på renner
- Sy i snorer for å knyte fast kalesjen nederst langs "rammen" også

Tror dere det går an å gjøre det så enkelt? Og tror dere det blir fint med en engelsk blonde av noe slag? Og har noen sett slike med original kalesje, evt bilder? Jeg har aldri sett hvordan den egentlig skal se ut, nemlig, den har vært i den standen der så lenge jeg har levd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 19:33   #2
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syhjelp - kan dere tipse meg om hvordan jeg skal sy denne "kalesjen"

Den skal vel se noe slik ut ferdig: http://www.online4baby.com/arinclude...e%20wicker.jpg

Sytips kan jeg lite om, men dersom du søker på Moses kurv eller basket, kan du kanskje få noen ideer?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 20:03   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Tror det er viktig å lage et trekk til kurven også, sånn som på bildet til Høst, så ikke babyen setter fingrene fast i åpningene i sidene.

Gammel 14-06-15, 20:17   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal være en sånn greie på innsiden, sånn som man bruker i sprinkelsenger. Vattert sak, husker ikke hva de heter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 20:20   #5
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Om du vil trekke bøylene kan du bruke borrelås og lage en "flapp" som festes rundt bøylene . Da unngår du løse snorer . Selve kurven kles ved å måle omkrets nede og oppe og sy inn en. strikk nederst under madrassen , øverst må man dele den i to slik at man får plass til kalesjefestene og syr bendelbånd av stoffet som knyter delene sammen .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.