|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Virkelig gode duftlys?Hvor kan jeg finne noen virkelig gode, deilige, eksklusive duftlys? Md ekte oljer, gjerne litt utradisjonelle dufter og ikke noe sånn kjemisk skit fra Ikea og Yankee candles.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Nå mener jeg (faktisk) ikke å flire, men finnes det? Jeg tror aldri jeg har kjent noe som ikke bare blir kvalmt.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Joda, det har skjedd mye på duftlysfronten.
![]() |
#4 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Jeg er en duftlyselsker og har nok prøv det meste, fra IKEA til Voluspa. Min erfaring er at pris har null å si, men at egen oppfattelse av duft betyr alt.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Du har sikkert rett i at det er smak og behag og egen oppfattelse av duft, Nextlife. Jeg liker ikke lysene til Clas Ohlsson, og Biltema ante jeg ikke at hadde en gang. Jeg syns ofte lysene fra kjedebutikkene blir veldig voldsomme, og syntetiske. Røkelse (bortsett fra kongerøkelse) kaster jeg omtrent opp av, og klør over hele kroppen. Men det hender jeg finner duftlys med virkelig god, frisk og litt beskjeden lukt jeg liker godt. Det er gjerne litt utradisjonelle lukter, som koriander og lime f.eks. Det jeg likte i Markveien var tobakk, patchouli og lime og jeg ble virkelig sjokkert over at det var den jeg likte. Hver for seg liker jeg ingen av luktene.
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Jonathan Adler har duftlys til 800 kroner. Det synes jeg i hvert fall høres veldig eksklusivt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Veldig scifi glass de var oppi, pepper!
![]() |
#11 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Jeg er for gnien til å bruke 4-500 eller mer på duftlys, men Heaven Scent (også nettbutikk), har duftlys fra Diptyque, Byredo og Frédéric Malle, hvor du sikkert vil finne noe du liker. Disse lukter ikke syntetisk og ekkelt. Jeg liker for eksempel Feu de Bois, som lukter peisbål, Lavande, Cypres osv fra Diptyque.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Jeg kan lett få hodepine av duftlys. Eneste duftlys som jeg har brukt og det var rett og slett fordi det ble anbefalt av stylingfolk for visning var telys fra Yankee av typen Clean Cotton. Ett telys var nok og det holdt i massevis for meg. Det var en svak anelse duft og den var ikke forskrekkelig slik de fleste andre fra Yankee er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Jeg liker i praksis ingen duftlys, får vondt i hodet fordi de oser og så blir lukten så intens synes jeg.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Jeg liker lys og melts fra PartyLite. De har flere lukter som jeg bruker, men de har også endel som lukter både mye og vondt. De har forresten en type som fjerner matlukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
awesom
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?
Ahhh takk, True Grace var det jeg kjøpte på Mallorca ja
![]() |
#16 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Rituals har deilige utradisjonelle dufter. Anbefaler duftoljer heller enn duftlys.
![]() |
#17 |
etterpåklokest
|
De finnes vel i Norge også, Cornelias hus har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Virkelig gode duftlys?Ja, når jeg sier eksklusiv mener jeg ikke nødvendigvis i pris altså. Mer at det er skikkelige greier. Jeg har et duftlys på badet av typen clean cotton. Ikke fra Yankee, men kjøpt på Etsy. Skulle gjerne bestilt mer fra henne, men det har blitt for dyrt. Også syns jeg det er litt risky å kjøpe uten å lukte.
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
I know! Har virret litt frem og tilbake om jeg skulle prøve et sånt.
![]() |
|
|