Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Virkelig gode duftlys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-15, 19:08   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Virkelig gode duftlys?

Hvor kan jeg finne noen virkelig gode, deilige, eksklusive duftlys? Md ekte oljer, gjerne litt utradisjonelle dufter og ikke noe sånn kjemisk skit fra Ikea og Yankee candles.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 19:09   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virkelig gode duftlys?

Nå mener jeg (faktisk) ikke å flire, men finnes det? Jeg tror aldri jeg har kjent noe som ikke bare blir kvalmt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 19:12   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, det har skjedd mye på duftlysfronten. Som ikke er sånn frika tenåringsrom eller gal hjemmeværende sørstatsdame. Jeg hadde noen fra en tebutikk som nå er nedlagt, også fant jeg noen i Markveien i går, men bare i kjempedigre bøtter. Og det blir bare klin. Jeg vil ha noe som ikke blir kvalmt og overveldende.

Gammel 09-09-15, 19:20   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en duftlyselsker og har nok prøv det meste, fra IKEA til Voluspa. Min erfaring er at pris har null å si, men at egen oppfattelse av duft betyr alt.
Jeg har 2 favoritter, den ene er Clas Ohlssons duftlys med roselukt (i små aluminiumsbokser) og den andre er en sånn flerpakning (18? 24?) telys med ulike dufter som selges på Biltema i julesesongen.

Gammel 09-09-15, 19:30   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Du har sikkert rett i at det er smak og behag og egen oppfattelse av duft, Nextlife. Jeg liker ikke lysene til Clas Ohlsson, og Biltema ante jeg ikke at hadde en gang. Jeg syns ofte lysene fra kjedebutikkene blir veldig voldsomme, og syntetiske. Røkelse (bortsett fra kongerøkelse) kaster jeg omtrent opp av, og klør over hele kroppen. Men det hender jeg finner duftlys med virkelig god, frisk og litt beskjeden lukt jeg liker godt. Det er gjerne litt utradisjonelle lukter, som koriander og lime f.eks. Det jeg likte i Markveien var tobakk, patchouli og lime og jeg ble virkelig sjokkert over at det var den jeg likte. Hver for seg liker jeg ingen av luktene.

Gammel 09-09-15, 19:44   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt mye fint om duftlysene hos home and cottage, uten at jeg kan gå god for dem selv

Gammel 09-09-15, 20:07   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jonathan Adler har duftlys til 800 kroner. Det synes jeg i hvert fall høres veldig eksklusivt ut. (Snakk om å brenne opp penger. ) Jeg takler de ikke, men jeg hører andre sier at disse er fantastiske.

http://www.lykkeligpaahaver.no/produ...ductdetails945

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 20:10   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes noen av de fra Durence er bra, f. eks det med lavendel.

Voluspa lukter så intenst, og jeg er ikke begeistret.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 20:12   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Veldig scifi glass de var oppi, pepper! Jeg må lukte på dem før jeg betaler en slik pris, tror jeg.

Og hva slags navn var det på den nettbutikken? Lykkelig på haver? Havet?

Gammel 09-09-15, 20:13   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duftlys til 800? Jeg har fått et par eksklusive duftlys i gave, og kjent lukten av noen hos andre. Men jeg klarer meg veldig godt uten duftlys uansett type, merker jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 20:19   #11
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er for gnien til å bruke 4-500 eller mer på duftlys, men Heaven Scent (også nettbutikk), har duftlys fra Diptyque, Byredo og Frédéric Malle, hvor du sikkert vil finne noe du liker. Disse lukter ikke syntetisk og ekkelt. Jeg liker for eksempel Feu de Bois, som lukter peisbål, Lavande, Cypres osv fra Diptyque.

Og alt som lukter sandeltre.

Personlig har jeg for sensitiv nese til å bruke noen form for romduft, så jeg beundrer. fra avstand.

Gammel 09-09-15, 20:20   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan lett få hodepine av duftlys. Eneste duftlys som jeg har brukt og det var rett og slett fordi det ble anbefalt av stylingfolk for visning var telys fra Yankee av typen Clean Cotton. Ett telys var nok og det holdt i massevis for meg. Det var en svak anelse duft og den var ikke forskrekkelig slik de fleste andre fra Yankee er.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 20:51   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker i praksis ingen duftlys, får vondt i hodet fordi de oser og så blir lukten så intens synes jeg.

Et unntak er lysene fra True Grace, får dem kjøpt på johnlewis.com, de oser svært lite, ren plantevoks eller noe sånt.

Forskjellige lukter, jeg liker rosemary og eukalyptus som jeg linket til. Men de har andre også som ikke er sånne tradisjonelle røkelseslukter.

Gammel 09-09-15, 20:57   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker lys og melts fra PartyLite. De har flere lukter som jeg bruker, men de har også endel som lukter både mye og vondt. De har forresten en type som fjerner matlukt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 23:43   #15
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg liker i praksis ingen duftlys, får vondt i hodet fordi de oser og så blir lukten så intens synes jeg.

Et unntak er lysene fra True Grace, får dem kjøpt på johnlewis.com, de oser svært lite, ren plantevoks eller noe sånt.

Forskjellige lukter, jeg liker rosemary og eukalyptus som jeg linket til. Men de har andre også som ikke er sånne tradisjonelle røkelseslukter.

Ahhh takk, True Grace var det jeg kjøpte på Mallorca ja

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 07:47   #16
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rituals har deilige utradisjonelle dufter. Anbefaler duftoljer heller enn duftlys.

Gammel 10-09-15, 15:19   #17
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

De finnes vel i Norge også, Cornelias hus har.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-15, 20:44   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, når jeg sier eksklusiv mener jeg ikke nødvendigvis i pris altså. Mer at det er skikkelige greier. Jeg har et duftlys på badet av typen clean cotton. Ikke fra Yankee, men kjøpt på Etsy. Skulle gjerne bestilt mer fra henne, men det har blitt for dyrt. Også syns jeg det er litt risky å kjøpe uten å lukte.

Gammel 09-09-15, 20:57   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Oo, de har library scented candles, Esme!

Gammel 09-09-15, 21:02   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Oo, de har library scented candles, Esme!

I know! Har virret litt frem og tilbake om jeg skulle prøve et sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.