|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Har du laget hjemmelaget cider noen gang?Av den tørre britiske typen? Jeg fikk lyst til å prøve! Hva trenger jeg? Er det dyrt med bryggeutstyr? Jeg har funnet noen oppskrifter og tenker varianten som kan lagres, ikke sånne kjappe med vannkefirkorn.
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Har du laget hjemmelaget cider noen gang?Jeg har ikke laget cider, men ingefærøl som lages på noe av samme viset.
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Har du laget hjemmelaget cider noen gang?Her er en av de jeg har, Speidel gjæringstank på 12 L
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du laget hjemmelaget cider noen gang?Drar opp denne siden tråden ikke er så gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du laget hjemmelaget cider noen gang?Den håndskrevne oppskriften jeg har er veldig lik den øverste her, uten kremortartari. http://www.matoppskrift.no/artikkel/...#axzz3sOqoUSca |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Har du laget hjemmelaget cider noen gang?
Vinstein er en syre, så jeg ser nytten dersom man lager hjemmelaget øl som ikke er spesielt surt. Gjær liker det litt surt.
![]() |
|
|