|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gå i begravelse?Jeg har bare vært i fem begravelser i mitt 40-årige liv (inkl. til tre besteforeldre og et søskenbarn), så jeg vet ikke om jeg har begravelseskutymen inne.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gå i begravelse?Mine barndomsvenner som også kjente pappa var i begravelsen hans.
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg hadde helt klart gått i begravelsen til mine venners foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg støtter Lilletrille, jeg hadde gått om jeg hadde den minste mulighet. Og det har jeg da også gjort. Det er de gjenlevende som er i stand til å sette pris på at du komme og eventuelt den støtten du kan gi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg har heller ikke vært i så mange begravelser utenom familien.
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg har vært i begravelsen til mann til kollega, barn til kollega og mor til nær kollega. Ikke i noen av tilfellene kjente jeg avdøde, men det var relasjonen til pårørende som var grunnen til at jeg gikk. Mange andre gjorde det samme, og det ble satt pris på av pårørende.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg ville ha gått. Da pappa døde var det veldig godt å ha venner av meg og søstrene mine i begravelsen. Som du sier, du vil være der for venninnen din. Det er grunn nok. Jeg har vært i begravelse til foreldrene til venner der jeg ikke har møtt foreldrene en gang, for å være der for dem.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gå i begravelse?Ja til alt.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg går i begravelse til venner og kollegers foreldre selv om jeg ikke kjenner avdøde/ikke kjenner godt. Jeg reiser ikke land og strand rundt for å komme i slike begravelser, men dersom det er i nærområdet (max 10 mil) så prøver jeg å få det til. Det er også vanlig blant mine venner at de går i slike begravelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gå i begravelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Gå i begravelse?Hvis det er foreldre til nære venner går jeg. Er det ikke av de nærmeste ville jeg kanskje sendt en blomsterbukett til vennen.
![]() |
#13 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg ble overrasket over at noen av mine venninner kom i pappas begravelse, men det var veldig veldig godt å ha dem der.
![]() |
#15 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg ville gått. Mine venner var i begravelsene til mine foreldre, jeg har vært i begravelsene til venners foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Jeg også. Samtidig som andre har mistet en forelder, og da har jeg ikke nødvendigvis gått. Kommer mye an på om jeg kan få det til på en grei måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gå i begravelse?Helt klart.
![]() |
#18 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Gå i begravelse?Jeg ville ha gått, uten tvil. Dessverre har jeg vært i svært mange begravelser, og ikke alle har jeg kjent like godt,men har da vært der for vennen eller familiemedlemmet som er igjen.
![]() |
#19 |
Textrovert
|
Det er nettopp det der jeg ikke forstår. Hadde jeg vært etterlatt, hadde jeg nesten følt det som kikking, hadde folk som kjente meg, men ikke avdøde, stilt opp. Tror jeg. Men jeg har selv stilt i en begravelse jeg egentlig ikke tenkt å stille i, fordi en etterlatt ba så pent om at jeg måtte stille. Og da gjorde jeg selvsagt det. Så jeg skjønner at det normen, men jeg klarer ikke helt å forstå følelsene rundt det sånn helt på det personlige plan.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gå i begravelse?Ja, det ville jeg gjort.
![]() |
|
|