|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tittel og tittel....
|
![]() Enkel topping på muffins?Jeg pleier som regel ikke å ha noe oppå muffinsene, men nå skal jeg bake noen som jeg må ha et eller annet oppå. Det må være enkelt og greit og ikke noe dill dall. Noen som har tips til noe som er enkelt og kjapt?
![]() |
#2 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel topping på muffins?Melis, vel?!?!
![]() |
#4 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Enkel topping på muffins?Jeg har unger som ikke utstår sånn smørkrem som mange har på muffins, jeg bruker melis og philadelphiaost. Sånn som jeg bruker på gulrotkake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Enkel topping på muffins?
Har du noen oppskrift på det? Blander man bare melis og ost? Farging har jeg ikke tid til, dette må gå fort.
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
Du blander bare til du har en konsistens du er fornøyd med. Det tar ti sekunder ekstra å røre inn kakao eller farge, men den er jo fin hvit også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eklektisk
|
Har du ikke smør i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Enkel topping på muffins?Jeg har brukt sånne tuber med melisglasur som de selger på butikken, og så slengt noe kakepynt oppå, når det skulle gå fort. Ellers bruker jeg også en smørkremvariant med mye kremost, denne, bare med halvparten så mye melis.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Enkel topping på muffins?Sjokoladeganache er godt syns jeg.
![]() |
#10 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Enkel topping på muffins?Eventuelt bare smeltet sjokolade. :isjokolademodus:
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel topping på muffins?Vi bruker alltid bare melis og strør på fint strøssel. Bakte slike til speideravslutning i dag, alle forsvant.
![]() |
#13 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Enkel topping på muffins?Pisket laktosefri krem iblandet noen ss oboypulver. Kjempegodt, veldig enkelt.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Enkel topping på muffins?Jeg kan anbefale kokosmelk pisket med melis. 1 boks kokosmelk + 3/4 kopp med melis. Piskes og tilsettes evt farge, vaniljeekstrakt, sjokolade, kakao eller hva du nå vil ha. Vegansk, melkefri og blir fin og stiv. Sprøytes på med sprøytepose og stjernetipp.
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
Jeg har verken sprøytepose eller tipp, så for meg er det der ikke enkelt.
![]() |
|
|