|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hane i boliglagVi bor i kupert tettbygd strøk. Noen har skaffet seg hane. Vi aner ikke hvem. Den galer fra ca kl 6 til kl formiddag. Med ca 15-20 sekunders opphold. Non stop. Jeg antar den bor langt unna, for vi hører den ikke veldig godt, men den høres. Åsen den bor på kan for alt jeg vet være i nabokommunen. Jeg hadde blitt gal om det var i mitt umiddelbare nabolag. Finnes det regler om slikt? Relativt irriterende. Antar man uansett ikke kan gjøre noe når man ikke vet hvor den bor.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hane i boliglagDet er regler i den bydelen jeg bor i. I Oslo er det bydelene som er ansvarlige for slike ting. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Hane i boliglagIngen skal vel ha hane når de bor i tettbygd strøk?
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hane i boliglag
Seriøst? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Man må ha hane for å få kyllinger, noe mange hobbyhønseholdere ønsker seg.
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Er det ikke også slik at hønene trives bedre når de har en hane i flokken? At de lettere begynner å hakke på hverandre når de bare er høner? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
can-jur
|
Sies så. Jeg har bare hatt høner med hane, så jeg vet ikke. Men selv i store industriflokker er det haner. Vil anta de har en funksjon.
|
|
|
|
#9 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hane i boliglagNaboen vår kjøpte seg en hane og fem høner....trodde han. Det viste seg at det var 6 haner. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Hane i boliglagMan må ha postkasse for å få kyllinger.
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hane i boliglagSvigers hadde 10 høner og en hane. De var så lykkelige da de fikk en liten kylling - helt til det ble klart, uten en tvil, at det var en hanekylling...
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hane i boliglagAv, trivsel var det, ikke eggproduksjon. Takk.
|
|
|
#15 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Hane i boliglagJeg har også lest at haner skaper ro i høneflokken, men har egentlig motsatt erfaring selv. Hos oss er det fred og fordragelighet når det er bare høner, mens hanene blir hakket på og kuet. Mulig jeg har militante feministhøner.
|
|
|
#16 |
|
|
Takk for det! Det hadde vært kulere med annen farge, men fant ikke noen som passet huset, så da fikk det bli samme. Nå holder jeg på å bygger ordentlig hønsegård så da blir det enda bedre. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hane i boliglagMen jeg forstår fremdeles ikke at slikt er lov i tettbygd strøk. Flere hundre familier hører en jævla hane hvert 15 sekund i timesvis hver dag.
|
|
|
#18 |
|
Make it count!
Sv: Hane i boliglagDet er ulike regler i ulike kommuner. Så første skritt er å finne ut hvilke regler som gjelder i kommunen deres. Som hovedregel skal jo hønseholdet være «ikke til sjenanse» for naboene, med alt det tolkningsrommet det innebærer. Men støy som bærer langt kl 6 om morgenen vil sannsynligvis være utenfor det tolkningsrommet, vil jeg tro. Ellers er jo første bud å lokalisere eieren og ta det opp direkte med hen.
|
|
|
#20 |
|
Make it count!
Sv: Hane i boliglagJeg skjønner at det er stas å poppe ut det svære greiene første gangen, ass, men når du har gjort det hver dag i flere år skulle man tro nyhetens interesse hadde lagt seg.
|
![]() |
|
|