Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krakilsk fireåring forårsaket nødlanding

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 22:10   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Krakilsk fireåring forårsaket nødlanding

http://www.abcnyheter.no/node/48281

Kunne dette skjedd i Norge?
En ting er at det er grusomt irriterende for alle andre passasjerer og kabinpersonalet, men blir pilotene så forstyrret at det blir en sikkerhetsrisiko?

Har ikke kabinpersonalet strips og gaffateip til å håndtere krakilske passasjerer?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 22:13   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krakilsk fireåring forårsaket nødlanding

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

http://www.abcnyheter.no/node/48281

Kunne dette skjedd i Norge?
En ting er at det er grusomt irriterende for alle andre passasjerer og kabinpersonalet, men blir pilotene så forstyrret at det blir en sikkerhetsrisiko?

Har ikke kabinpersonalet strips og gaffateip til å håndtere krakilske passasjerer?

Nå så jeg for meg en krakilsk fireåring i strips og gaffateip...

Ja, jeg syntes det kanskje var i overkant drastisk å nødlande!
Godt i hvert fall at foreldrene ikke blir saksøkt.
Det var vel flaut nok, tenker jeg.

Men om det kunne skjedd i Norge?
Jeg vet ikke, jeg...

Gammel 27-06-07, 22:23   #3
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg kender faktisk en gutt som helt fra lille av har hatt noen ordentlige hysteriske anfall når ting ikke gikk hans vei. Lå seg på gulvet, og hylede, skrek og trampede helt ute av kontroll. Tidligere kunne han sågar besvime av det. Foreldrene har alltid tatt det med opphøyet ro, og faren har kjøpt bokseball og boksehandsker til gutten. Nå er han 9, og ting har heldigvis bedret seg litt...

Gammel 27-06-07, 22:18   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hallo? Nødlande for et trassanfall på en fireåring?

Var ikke det en kraftig overreaksjon?

Gammel 28-06-07, 10:25   #5
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det samme tenkte jeg.

Gammel 28-06-07, 10:38   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det ville vel jeg påstå i hvert fall, hvis det ikke er mer ved dette enn det artikkelen forteller da.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skjønner plutselig bedre hvorfor amerikanske piloter er så redde for terrorister: hvis de ikke takler å høre ungevræl i en time eller to, er det jo ikke til å undres over at de lar seg skremme av livsfarlige og potensielt muslimske terrorister.

Ikke sant?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 22:19   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nå gruer jeg meg virkelig til en lang flyreise med en sta 1-åring.

Jeg synes flyverne overreagerte.

Gammel 27-06-07, 22:22   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

gud så teit... Ser for meg en typisk bortskjemt amerikansk unge med foreldre som KREVER at flyet lander så ungen kan få juice..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 22:24   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Nå gruer jeg meg virkelig til en lang flyreise med en sta 1-åring.

Jeg synes flyverne overreagerte.

Slapp av. Jeg har flydd jevnlig med barnet mitt fra hun var 2 mnd.. Nå er hun snart 4. Noen ganger har hun hylt litt, de fleste gangene har hun kost seg.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 22:23   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

vel kan det gå høylydt for seg når de små setter i gang med trassanfallene sine, men å måtte nødlande av den grunn synes jeg vitterlig er å overdrive.

Gammel 27-06-07, 22:25   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nå ble jeg glad. Men det er forskjell på unger.

Gammel 27-06-07, 22:32   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Datteren til venninnen min kunne tidligere hyle i 2 timer om hun ikke fikk ta telefonen som ringte. Og om broren våget å ta telefonen tiltet det helt. HUn satt virkelig på ett sted og hylte hele tiden!!!!
Det har blitt bedre i år men de er tross alt 6 år om en måned... Forskjell på barn, ja.

Gammel 28-06-07, 00:00   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel kan unger bli krakilske, men det får da være måte på til reaksjon?

Jeg trodde vitterlig at piloter i dag sitter bak låste dører inn til hva det nå enn heter der de sitter og styrer flyet, de burde derfor ikke la seg affektere av at en unge ble krakilsk.

Synd for de andre passasjerene, ja - og pinlig for foreldrene - definitivt.

Gammel 28-06-07, 00:16   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh, sitter ikke pilotene bak låste dører? Eller så de for seg at ungen skulle hyle så høyt at vinduene sprakk? Jeg skjønte ikke den, jeg.

Gammel 28-06-07, 00:22   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner plutselig bedre hvorfor amerikanske piloter er så redde for terrorister: hvis de ikke takler å høre ungevræl i en time eller to, er det jo ikke til å undres over at de lar seg skremme av livsfarlige og potensielt muslimske terrorister.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 08:14   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min til tider krakilske fireåring har allerede blitt kastet ut av Munch-museet, så dette lover ikke godt for neste helgs flytur ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 09:47   #17
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Gammel 28-06-07, 08:48   #18
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Når en fireåring forårsaker noe så alvorlig som dette, så er det på høy tid å sende foreldrene på kurs i hvordan å oppdra unger.
Utrolig at foreldrene ikke klarte å snakke barnet til fornuft? Avledning er en fin frosk.

Makan!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 09:01   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Når en fireåring forårsaker noe så alvorlig som dette, så er det på høy tid å sende foreldrene på kurs i hvordan å oppdra unger.
Utrolig at foreldrene ikke klarte å snakke barnet til fornuft? Avledning er en fin frosk.

Makan!

Fireåringen min kunne funnet på noe sånt. Han har en autismespekterforstyrrelse og har forsinket språkforståelse, så når han slår seg vrang, lukker han seg inne i seg selv og verken ser eller hører. For utenforstående ser det sikkert ut som om han bare er en "bortskjemt drittunge". Derfor blir jeg litt fortvilet av å lese slike innlegg som det du skrev her, Fruktflua.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 09:14   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Fireåringen min kunne funnet på noe sånt. Han har en autismespekterforstyrrelse og har forsinket språkforståelse, så når han slår seg vrang, lukker han seg inne i seg selv og verken ser eller hører. For utenforstående ser det sikkert ut som om han bare er en "bortskjemt drittunge". Derfor blir jeg litt fortvilet av å lese slike innlegg som det du skrev her, Fruktflua.

OK. Når jeg skrev det jeg gjorde, så var det IKKE innebefattet unger med autisme, adhd, osv. Det sier seg egentlig selv. Mitt syn på dette gjelder normale fireåringer. Og tro du meg; jeg vet om nok av foreldre som ikke klarer å håndtere slike raserianfall.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.