|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når blir man middelaldrende?Jeg var ute i hagen i dag, og da oppdaget jeg at enten er de som bor rundt meg enten pensjonister 67++ eller 40++, men under 50. Jeg er selv 43, er jeg da middelaldrende? Før tenkte jeg at det var de halv gamle før pensjon, men er jeg også middelaldrende ?
![]() |
#4 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?
Den tror jeg nesten jeg adopterer.
![]() |
#7 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg har en mistanke om at jeg nærmer meg middelaldrende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?https://mobil.ba.no/nyheter/du-er-mi...s/1-41-6830070
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg hørte nettopp at man regnes som ung voksen fram til 35. Så det betyr altså at man har bare ti små år på seg som voksen før man er middelaldrende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
![]() |
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?60-65. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Sønnen vår 11 år mener man er gammel når man er 100 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Det er et interessant spørsmål, og et jeg vet blir diskutert veldig når det er snakk om reklame, målgrupper og det å tilpasse budskapet. Aldersgrensen til målgruppen "eldre" eller "gamle" har blitt flyttet oppover og oppover. Før opererte man kanskje med 55-58 år som nedre grense for hvem som var "gamle" og det gikk fint, nå bommer man fullstendig med budskap om man blander alle fra 55 år og oppover. Dermed blir også grensen for hva som er før der, altså middelaldrende, flyttet oppover. Så jeg definerer meg i aller høyeste grad ikke som middelaldrende, selv om jeg er like gammel som deg.
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg er 46 og har tenkt på meg selv som middelaldrende i et par år nå (helt uten ironisk distanse eller traumer, altså; det føles ikke det minste problematisk når jeg sier det).
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg er 45 år, og føler meg voksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg er 40 og tenker jeg er middelaldrende. Midt i livet, før jeg blir eldre.
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Når blir man middelaldrende?
Du er voksen - jeg er middelaldrende. Jeg tenker at jeg ble det da jeg rundet femti, omtrent.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|