|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame. | |||
Jeg kjenner en lesbisk akademiker |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 33,33% |
Jeg kjenner en uføretrygdet kassedame |
5 | 3,97% |
Jeg kjenner både en lesbisk akademiker og en uføretrygdet kassedame |
44 | 34,92% |
Jeg kjenner ingen .... |
34 | 26,98% |
Jeg er en lesbisk akademiker |
0 | 0% |
Jeg er en uføretrygdet kassedame |
0 | 0% |
Jeg er lesbiske, akademisk utdannet, jobbet som kassedame men er nå uføretrygdet |
1 | 0,79% |
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadameLeste denne artikkelen som peker på det faktum at mange journalister er rimelig like rent verdimessig (og sosialt og kulturelt).
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Kjenner du en: Lesbisk akademiker eller en uføretrygdet kassedame?Hvis man er uføretrygdet, er man da fortsatt kassadame? Er kassadame noe man identifiserer seg som? Jeg kjenner nemlig flere som er uføretrygdet som har jobbet i butikk, men å tenke på dem som "uføretrygdet kassadame" virker litt fjernt.
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: Kjenner du en: Lesbisk akademiker eller en uføretrygdet kassedame?
Tja, du kan jo tenke på dem som du vil. Min tanke var i hovedsak å se om påstanden stemte.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.Jeg tenkte instinktivt som Katta, er man uføretrygdet er man ikke kassadame. (og jeg liker butikkmedarbeider-begrepet bedre.
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.Jeg kjenner ingen av delene. (Jeg kjenner mange akademikere, men ingen av dem er etter det jeg vet lesbiske/homofile, og etter at svigermor døde kjenner jeg ingen butikkmedarbeidere.)
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 30-03-17 kl 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.Jeg er lesbisk ev bifil uføretrygdet hjelpepleier, som har jobbet i butikk, funker det?
![]() |
![]() |
#7 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.
Det hevdes jo at på seg selv kjenner man andre, så svaret mitt på det spørsmålet må bli ja.
![]() |
#8 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.Hva jobber man typisk med dersom man er akademiker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.
Ifølge fagforeningen "Akademikerene" er det:
Eksempler på yrkesgrupper: Arkitekt, tannlege, lege, jurist, lektor, samfunnsøkonom, sivilingeniør etc
![]() |
#10 |
maler
|
![]() |
#11 |
Leser
|
Strafferunde på deg. Gå ut av FP, hør på Finn Kalvik sin "Finne meg sjæl" 10 ganger før du returnerer. (burde virkelig ikke sangen hett: "Finne mæ/me sjæl"? En setning hvor man blander dialekt og bokmål? Kanskje han som skrev den ikke vet hvilken dialekt han prater?).
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.Man kan vel være delvis uføretrygdet kassadame, sånn i det minste.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.Jeg kjenner begge deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
etterpåklokest
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadameJeg kjenner en lesbisk butikkmedarbeider og en ufør akademiker |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.Ja, kjenner begge deler.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame."Kassadame" er ganske mye mer begrenset enn "akademiker", da. Men jeg skjønner i og for seg intensjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame.Jeg kjenner begge deler, ja – hhv. fra arbeidsmiljøet mitt og fra oppvekstmiljøet mitt.
![]() |
|
|