|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva lekte åtteåringer med i 1990?Jeg skriver bok og trenger litt input. Hva likte åtteårige jenter å leke med i 1990? Har fått tips om My Little Pony, men jeg tar gjerne i mot andre tips også. Hva med musikk? Jeg, som var ti år eldre på det tidspunktet, husker at vi hadde mye moro med opptakskassetter, men var det allerede ut i 1990?
![]() |
#2 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Jeg var 10 år i 1990 og husker vi lekte med sylvanian families, barbie, my little pony, noen små fedukker med fargerike vinger. Husker jeg ønsket meg veldig en sånn https://youtu.be/tpM5sH9Lxgc for det hadde ene venninnen min. Vi brukte å spille inn stemmene våre på kassett ja, lagde radioprogram og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?
Stemmer
![]() |
#4 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?De hadde jeg glemt! Hadde flere slike, men husker best den orange/rød. De var innsatt med en slags søtlukt?
![]() |
#5 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?My Little Pony, Barbie, Sylvanian og opptakskassetter ja.
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Jeg var 10 år i 1990. Vi hoppet mye strikk ute, og inne hadde vi Barbie og de som var et par år yngre lekte nok med Baby Born-dukkene.
![]() |
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Jeg var 9 år i 1990. Noen lekte med Barbie og Pony, jeg tror jeg hadde sluttet med det. I 1990 var det Brandenburger Tor som var Norges bidrag til MGP, og vi var en gjeng som sang blant annet den sangen, på toppen av et av de høye byggene i byen. Vi trodde vi sang vakkert, og jeg lurer på den dag i dag hvor mange som hørte oss. Jeg tror ellers at vi faktisk klatret i trær, vi hoppet strikk, paradis, lekte sisten, boksen går. Vi lekte frisør ved å ordne håret på hverandre, vi tjuvlånte litt sminke som vi testet ut, og skravlet endel.
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Brita Katrine Wallevik var en av mine store idoler. Hun døde av kreft i 1989 (tror jeg det var), men ga ut en plate med norske barnesanger før det. Jeg hørte på den kassetten til den smuldret opp.
![]() |
![]() |
#9 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Det var vel rundt den tiden vi lekte med Polly Pocket? Jeg hadde en boks som inneholdt et hus der de bittesmå dokkene bodde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Jeg var bare 5 år i 1990, men opptakskassetter drev vi med da jeg gikk i 5. klasse og oppover.
![]() |
![]() |
#11 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Jeg fylte 8 i 1990, og gikk i første klasse. Jeg husker at vi var mye ute, hoppet tau og sånt. Vi lekte fortsatt med dukker, men det begynte vel å dabbe av. Barbie var stas. Og Polly Pocket!
![]() |
#12 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Vi hørte på Kine Ludvigsen omtrent på den tiden, husker jeg.
![]() |
#13 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Ja, vi hoppet mye strikk, også var det veldig kult med rulleskøyter. Ikke rollerblades.
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Minnebøker var mye i bruk. Og det var stas å få lærerne til å skrive i dem. De ble pyntet med glansbilder og klistremerker, og man tegnet gjerne en regnbue og sky med smilefjes.
![]() |
![]() |
#16 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Jeg var 9 i 1990. Lekte med Barbie, My Little Pony, Popples og sto mye på rulleskøyter. Var ikke så mye furuhelvete enda på den tiden, men pastellfargede skinnsofaer og tørkede blomster/blonder var en greie på interiørfronten. Og hvite brunevarer. Elsket (elsket elsket) Punky på TV og hørte på Roxette. Nintendo NES og GameBoy var også vanlig på denne tiden!
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Jeg er eldre, men husker at mine yngre søskenbarn og nabojenter lekte mye med sprettballer og klinkekuler ute på den tiden. Guttene lekte med småbiler, plastsoldater og actionfigurer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?Eg var jo, hehe, nitten da, men leser gjerne boka di, Albertine!
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?
Jeg tror ikke du har noe valg, du blir nok første testleser.
![]() |
|
|