Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 14:23   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Det er tydelig at det er mange forskjellige personer her inne. Noen tror på julenissen, andre tror på Gud og hjelpere, mens andre igjen har troen på homeopati og alternativ medisin.

I lys av dette spør jeg herved om deres syn på astrologi. Har astrologi noe for seg, eller blir det enkelt og greit avfeid som humbug?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:27   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"

Jeg tror det er noe ordentlig tullball. Det eneste som har korrelert med månefasene og stjernekonstellasjonene i mitt liv var faktureringene til gamle Tiscali.

Til glede for noen, men ikke for alle:

http://www.skepsis.no/astrologi/astr..._nekrofil.html
http://www.skepsis.no/astrologi/tullmne.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...elefanter.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...dviks_mod.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...astrologi.html

Gammel 03-07-07, 14:48   #3
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg tror det er noe ordentlig tullball. Det eneste som har korrelert med månefasene og stjernekonstellasjonene i mitt liv var faktureringene til gamle Tiscali.

Til glede for noen, men ikke for alle:

http://www.skepsis.no/astrologi/astr..._nekrofil.html
http://www.skepsis.no/astrologi/tullmne.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...elefanter.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...dviks_mod.html
http://www.skepsis.no/pseudovitenska...astrologi.html

Bare noen motpoler til dine linker;

http://home.c2i.net/bonne/historikk.htm
http://www.forskning.no/Artikler/200.../1078238551.62 (denne linken, samt mange andre jeg kan vise til, er spesielt artige. De forteller nemlig at Hippokrates, legevitenskapens far, benyttet seg av astrologi for å behandle sykdommer)
http://no.wikipedia.org/wiki/Astrolog
http://alternativ.no/behandlingsmetoder/Astrologi.html

Gammel 03-07-07, 14:31   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:avfeier humbuget:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:33   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfatter astrologi som humbug av reneste vann. Ikke tror jeg på julenissen heller, forresten.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 14:44   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg oppfatter astrologi som humbug av reneste vann. Ikke tror jeg på julenissen heller, forresten.

Signerer Tinetoff, bortsett fra at jeg tror på nissen da.

Gammel 03-07-07, 14:37   #7
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Vet ikke. Jeg tror.... at det kan ha noe for seg å vurdere himmel-legemenes plassering f.eks. da man ble født. Ikke så enkelt som å dele inn i 12 stjernetegn og lage karakteristikker. Men jeg tror at vi påvirkes av himmellegemene. Månen påvirker jo tidevannet, med sin tyngdekraft, så det er jo ikke utenkelig at den kan påvirke oss også. Mange mennesker er for eksempel påvirkelige for høytrykk og lavtrykk (kjenner litt for mange som blir grinete i gråvær, ja), så hvorfor ikke månens kraft?

Men jeg tror ikke uten videre at det er lett å tolke betydningen av himmellegemene. Mest av alt fordi det er mange å ta hensyn til, og at man blander inn stjernebildene. Derfor tror jeg at mye av dagens astrologi er ren humbug, men jeg ser ikke bort i fra at det kan være NOE i tolkningen av himmellegemene, som kan ha noe for seg.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:11   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men jeg tror at vi påvirkes av himmellegemene. Månen påvirker jo tidevannet, med sin tyngdekraft, så det er jo ikke utenkelig at den kan påvirke oss også.

Månen påvirker tidevannet via tyngdekraften, det er sant. Men tyngdekraften fra jordmoren virket nok sterkere på deg i fødselsøyeblikket enn påvirkningen fra Pluto eller Merkur, og jeg har enda til gode å se noen komme med personlighetsanalyse basert på om man hadde en slank eller tykk jordmor. (For ikke å snakke om at jeg ikke ser hva slik tyngdekraftpåvirkning under selve fødselen skulle ha å si for personligheten vår - det høres ut til å henge sammen med en slags idé om at personligheten i stor grad bestemmes i selve fødselsøyeblikket, i motsetning til tidligere (hvis man primært tror på arv) eller senere (hvis det er miljø man mener er avgjørende)).

Gammel 03-07-07, 15:17   #9
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Månen påvirker tidevannet via tyngdekraften, det er sant. Men tyngdekraften fra jordmoren virket nok sterkere på deg i fødselsøyeblikket enn påvirkningen fra Pluto eller Merkur, og jeg har enda til gode å se noen komme med personlighetsanalyse basert på om man hadde en slank eller tykk jordmor. (For ikke å snakke om at jeg ikke ser hva slik tyngdekraftpåvirkning under selve fødselen skulle ha å si for personligheten vår - det høres ut til å henge sammen med en slags idé om at personligheten i stor grad bestemmes i selve fødselsøyeblikket, i motsetning til tidligere (hvis man primært tror på arv) eller senere (hvis det er miljø man mener er avgjørende)).

Nja. Jordmoren forårsaker nok ikke tidevann, uansett hvor stor hun måtte være. Jeg tror ikke nødvendigvis det er selve tyngdekraften fra månen som påvirker oss, men det kan være en sum av ting. Jeg tror også at det har betydning hvor på kloden man blir født, når på døgnet, osv. Jeg tror mange ting er med på å gjøre oss til de menneskene vi er. Ikke alt er genetisk betinget, selv om mye ligger i arven fra våre foreldre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:49   #10
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Astrologi har jeg lite sansen for. For folk flest fungerer nok astrologi på nivå med spådamene på teletorget som tar ørti kroner minuttet for å utnytte fortvila mennesker og det liker jeg ikke (selv om det selvsagt nok er mer ved astrologien enn det dere kaller ukebladastrologi).

Du gar rett i det Fruktflua, at en ikke skal avfeie det en ikke har satt seg godt nok inni, men det jeg ikke liker med astrologi - og spådamer for den saks skyld - er at det er noe som skal fortelle meg hvem jeg er eller hvordan livet mitt skal bli. Det mener jeg er vås. Vi må heller ta ansvar for vårt eget liv og ikke minst for våre egne tanker og våre problemer/utfordringer. Jeg er jo litt alternativ av meg jeg da, men denne delen av det alternative er ikke noe for meg. Jeg tror mer på å lære seg hvordan man kan lytte til egen intuisjon og utvikle dette til å finne svarene på ting selv, fremfor å la astrologi eller spådamer fortelle deg dette.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:55   #11
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Astrologi har jeg lite sansen for. For folk flest blir nok astrologi på nivå med spådamene på teletorget som tar ørti kroner minuttet for å utnytte fortvila mennesker.

Du gar rett i det Fruktflua, at en ikke skal avfeie det en ikke har satt seg godt nok inni, men det jeg ikke liker med astrologi - og spådamer for den saks skyld - er at det er noe som skal fortelle meg hvem jeg er eller hvordan livet mitt skal bli. Det mener jeg er vås. Vi må heller ta ansvar for vårt eget liv og ikke minst for våre egne tanker og våre problemer/utfordringer. Jeg er jo litt alternativ av meg jeg da, men denne delen av det alternative er ikke noe for meg. Jeg tror mer på å lære seg hvordan man kan lytte til egen intuisjon og utvikle dette til å finne svarene på ting selv, fremfor å la astrologi eller spådamer fortelle deg dette.

Ja, du har rett, og det er akkurat det folk ofte mistror med astrologien i en helhet;
Astrologi er ikke spådom. Det er heller en rettesnor å gå etter. Man kan få gode råd gjennom hele livet - i alle mulige situasjoner, gjennom astrologien. Om man velger å benytte seg av disse rådene kan livet ta en annen retning enn om man ikke har noen råd å gå etter. Astrologi spår ikke død og fordervelse, men fungerer altså som en veiviser.

Gjennom astrologien har jeg lært meg selv og andre å kjenne. Det har tatt mange år, og er min, ene og alene, fortjeneste, men astrologien har vært en rettesnor og et solid ankerpunkt.

Gammel 03-07-07, 14:39   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns astrologi er i samme bås som julenissen, gud og tannfeen.

Gammel 03-07-07, 14:49   #13
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Tror du ikke på dem ? Jeg har fått gave av julenissen og penger av tannfeen

Men jeg tror faktisk det finnes en Gud eller hva man skal kalle det. Noe er det, tror jeg. Astrologi synes jeg bare er morsomt å lese, og velger å tro på det som passer*enkel*

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:11   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Tror du ikke på dem ? Jeg har fått gave av julenissen og penger av tannfeen

Hun sa jo ikke at hun ikke tror på dem, hun sa at hun tror like mye på alle sammen.

Gammel 03-07-07, 15:15   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hun sa jo ikke at hun ikke tror på dem, hun sa at hun tror like mye på alle sammen.

:ser for meg safran gå rundt og vente iherdig på tannfeen på en astrologisk ekstra gunstig dag:

Gammel 03-07-07, 23:23   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nesten enig, med unntak av Gud.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 08:57   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Astrology is a system of controlling women

Gammel 04-07-07, 09:16   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også fått stilt horoskop som stemte ganske mye. Men jeg tror det er helt tilfeldig. Og mye var så generelt at det kunne ha stemt for nesten hvem som helst.

Jeg har sol i væren, ascendant i vannmannen, måne i tyr, merkur i fisk, venus i vannmannen, mars i tvillingene

Dette stemmer ganske godt:

Sitat:

Du kan utmerket godt ha fått en usedvanlig oppdragelse som har brakt outsideren i ditt vesen frem i lyset. Du er vennlig og ytterst nysgjerrig på andre mennesker, men likevel føler du kan hende ofte at du ikke hører til. Du oppsøker grupper du kan være sammen med, og er uhyre lojal. Ditt personlige ego er ikke spesielt stort, og du har vanskelig for å forstå det du oppfatter som andre menneskers selvopptatthet. Du er sta, særlig i dine meninger. Du er imidlertid et originalt og fascinerende menneske. Du kan slå inn på en enestående kurs i livet og bane veien for fremtiden, og det kan være et inspirerende eksempel for fremtidige generasjoner.

Dette stemmer ikke i det hele tatt:

Sitat:

Trygghet på jobben og i din personlige økonomi har høyeste prioritet i livet ditt. Du liker ikke situasjoner som truer deg økonomisk, og du har det ikke særlig godt med å ta sjanser i din karriere. Yrkesmessig har du talent for å skape et solid fotfeste for økonomien, særlig hvis det dreier seg om fast eiendom. Du forstår i høy grad å verdsette de gode ting i livet, og det kan vise seg som evnen til å nyte materielle ting. Det skaper igjen hyggelige omgivelser med en atmosfære av å bli bakket opp, noe som andre mennesker kan trives i.

Dette stemmer:

Sitat:

Du er et svært sosialt orientert menneske, og du egner deg til en jobb der du har med mennesker å gjøre - særlig spesielle grupper i en sosial sammenheng. Du trives best med teamarbeid, og du er flink til å mobilisere lagånd, selv om du også kan føle at du ikke lever opp til dine idealer. Du har sterke prinsipper hva ærlighet angår, og i så henseende er du en ekte menneskevenn som rekker hånden ut til folk fra alle samfunnslag. Din sosiale bevissthet kan vise seg i form av menneskekjærlighet - særlig hvis også internasjonale spørsmål er involvert. Du motiveres mer av idealer enn av materielle interesser eller personlige ambisjoner.

Dette stemmer ikke:

Sitat:

Noen ganger kan du imidlertid gi inntrykk av at du er kjølig og frigjort i kjærlighet, og det kan støte partneren din fra deg. Romantiske møter finner gjerne sted under eksotiske omstendigheter, og forholdet fungerer ofte best når partene hyppig er fra hverandre på grunn av ytre omstendigheter. Det er best for forholdet når det er noe uforutsigelig ved det.

Dette må man jo bare fnise av:

Sitat:

Du vil nesten usvikelig sikkert reise mye i ditt liv - særlig lokalt. Visse former for personlig transport er viktige for ditt velbefinnende

Dette kunne jeg kanskje hatt i signaturen:

Sitat:

Du er nødt til å være på vakt overfor en tendens til å være skarp eller sarkastisk - intellektet ditt er et tveegget sverd, og da du tenker raskt, blir du gjerne utålmodig over andres langsommere tempo.

dette ble spådd for fjoråret:

Sitat:

Uforenlige følelser og påvirkninger kan forvirre deg med hensyn til å finne ut hvordan ditt yrkesliv skal forme seg i denne perioden. En følelse av utilfredshet med hvordan du i alminnelighet lever ditt liv, kan ikke unngå å få innflytelse på karrieren din. Du er nødt til å lytte til en indre følelse av utilfredshet som krever at du involverer deg i noe meningsfylt. Behovet for en sikker økonomi og for trygghet samt et ønske om status kan umulig tilfredsstille din tørst etter å få mer ut av livet. Det er derfor et spørsmål om å aktivere dine kreative evner og de idealer som inspirerer deg, og integrere dem i din karriere. Du får muligens behov for en periode uten arbeid, eller du kunne ganske enkelt ta deg fri, så du kan gjenoppdage magien ved å leve. Ikke vær bekymret hvis du ikke kan se veien frem - når denne perioden er over, letter tåken for et nytt forjettet land. Få det beste ut av din fritid nå, så du kan mobilisere nye ressurser når himmelen er klar.

Disse periodene innvarsler en tid med radikal forandring av dine mål i livet. Det er høyst usannsynlig at du kan fortsette i jobben din på samme måte som før. Enten kommer det et jobbskifte, eller også skjer det en radikal forvandling av ditt aktuelle arbeid. Faktum er at du er dødsens trett av jobben din og knapt nok kan slepe deg på arbeid om morgenen. Hvorfor fortsette med noe som tar livet av deg? Du har behov for - og finner snart - en jobb som fyller deg hundre prosent, og derfor er du nødt til å mobilisere ditt mot og endre situasjonen, selv om det blir uten løfte om trygghet.

Fakta: Jeg jobbet et sted jeg trivdes dårligere og dårligere fordi jeg etterhvert ble tvunget til å jobbe på tvers av faglig og personlig integritet. Jeg brukte mye fritid på politisk arbeid og dro i land en spennede politisk jobb rett før jul. Det har vist seg å være et flott springbrett til en ny veldig bra jobb som jeg nettopp har fått. Jeg jobber nå tett opp mot ting som interesserer meg veldig og som jeg identifiserer meg med.

Det er jo artig at det traff så godt i fht jobb. Men jeg tror virkelig det er en ren tilfeldighet.

Gammel 04-07-07, 09:28   #19
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Mim: Jeg kunne krysset av like mye som stemmer i ditt horoskop som i mitt eget.

Jeg er vekt med ascendent skytte, sol og måne i vekten.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 09:31   #20
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Helt ærlig, hvor mange mennesker kjenner seg IKKE igjen i dette, for eksempel?

Sitat:

Trygghet på jobben og i din personlige økonomi har høyeste prioritet i livet ditt. Du liker ikke situasjoner som truer deg økonomisk, og du har det ikke særlig godt med å ta sjanser i din karriere. Yrkesmessig har du talent for å skape et solid fotfeste for økonomien, særlig hvis det dreier seg om fast eiendom. Du forstår i høy grad å verdsette de gode ting i livet, og det kan vise seg som evnen til å nyte materielle ting. Det skaper igjen hyggelige omgivelser med en atmosfære av å bli bakket opp, noe som andre mennesker kan trives i.

Disse horoskopmakerne skal ha for at de er utrolige flinke til å formulere, slik at flest mulig kjenner seg igjen i det meste. Hos meg sto det vel noe sånt som "du er kunstnerisk anlagt, men det er ikke sikkert du fikk utfoldet dette fra barndommen av, i så fall vil du merke lite til denne siden av deg.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.