|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Vi reiser snart på ferie og skulle egentlig ha hatt med noe lesestoff til 13-åringen. Sist redigert av dharma : 18-06-17 kl 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?litt lettere å gi tips om vi får vite alder på tenåringen. Litt forskjell på 13 og 19, liksom.
Sist redigert av Tallulah : 18-06-17 kl 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lager seg en tittel.
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?
Det har du jo så rett i, han er 13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() |
#6 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Bertst dagbok, en serie som er morsom.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Samme alder som min fjortenåring ser jeg. Pax-serien ( http://www.gyldendal.no/Skjoennlitteratur ) har han i hvert fall lest en bok av og vil lese nr to, og så har han lest Mazerunnerbøkene og Percy Jackson. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lager seg en tittel.
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Takk for tips, jeg skal få sett igjennom dem sammen med han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Mine gutter på 12 og 13 er fortsatt helt oppslukt i serien Kattekrigerne. De er kommet til slutten av serie 5.
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Kryptalportalen av Bobbie Peers. Det har kommet en bok etter det også. Den klarte ikke poden å legge fra seg, og vet at mange av kompisene har elsket den også. Percy Jackson leser han igjen og igjen. Han likte også Fortunately, The Milk av Gaiman.
![]() |
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Din gutt høres ut som min - og i fjor (da han var 13) ble han helt oppslukt av ungdomsromanen "Bad boy steroid". Den er spennende, og omhandler temaer (selvtillit, gruppetilhørighet) som mange tenåringsgutter kjenner seg igjen i. Han trodde selv han bare ville lese humor, grøss og fantasy - men denne boka var helt magisk for han og ga han en leseglede som fremdeles varer.
![]() |
#13 |
Lager seg en tittel.
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Her var det masse gode tips, tusen takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Jeg vet ikke hvor begeistret du er for premiering, men vi kjører på at 30 minutters lesing 5 av 7 dager hver uke i ferien genererer en premie. 12-åringen har i år ønsket seg treningsbag og treningstøy fra Kari Traa.
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?Jeg har ei niese på 15 som heller ikke var så glad i å lese, og som stort sett bare hadde lest Pingle-bøkene da hun var på alder med din. Hun begynte faktisk å lese Harry Potter da hun var 13-14, på grunn av at det var den som var tilgjengelig der hun var på besøk i en ferie. Hun ble helt hekta, og har pløyd gjennom hele serien nå.
![]() |
#16 |
Lager seg en tittel.
Det var slettes ikke så dumt, han har fått beskjed fra skole og ppt om at han bør lese mer og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lager seg en tittel.
David Walliams har jeg helt glemt, han har lest noen bøker av han og likt dem, så vi kan se om noe av det nyere frister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg kjenner at jeg har få skrupler med å dele ut premier for ting som gjør utdannelsen til ungene lettere. Snuppa har dysleksi. Det visste vi ikke da vi begynte med lesepremie, men vi så jo at lesinga ikke var like lystbetont som vi hadde ønsket. Det første året var det hamster som var premien. Jeg hadde ingen tro på at jeg skulle gå til innkjøp av noe levende dyr, men det var tydeligvis så attraktivt at lesing ble til å holde ut. Og hun kjente selv også hvor mye lettere det gikk når man øvde så iherdig.
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Samme med min yngste. Premien var et spill til ps4, kjøpt i dag etter å ha lest masse det siste halvåret. Tenker ny premie ved skolestart for å motivere til mye lesing i sommer.
![]() |
|
|