|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
19-11-18, 22:39 | #1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
|
Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?Jeg har gjort et kupp på Finn i dag og fått et fullverdig sett Eystein med vanvittig mange deler for noen få hundrelapper. Nå lurer jeg på om noen er kjent med om det kan vaskes i oppvaskmaskin. Det er ikke så viktig, egentlig, for det skal være på hytta hvor det ikke er oppvaskmaskin, men jeg har lyst til å kjøre alle delene gjennom her hjemme først. |
19-11-18, 22:47 | #2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
|
Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?Det er vel fra rundt 1970, så ville ikke tro glasuren var beregnet på oppvaskmaskin. Men det har først og fremst med slitasje å,gjøre, så en runde skulle være betydningsløs. Det er særlig gullkanter osv som er utsatt. På nyere serviser blir det gjerne lagt glasur over gullkanten, mens på eldre serviser ligger gullet på topp og blir lettere slitt av. |
20-11-18, 00:43 | #3 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
|
Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?Vu har det og brukte det som hverdagsservice i ti år med daglig oppvaskmaskin bruk. |
20-11-18, 09:30 | #5 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?Det serviset skal jeg arve en dag, for det har moren min. (Jeg håper dog det er lenge til jeg skal motta den arven.)
20-11-18, 10:10 | #6 |
heimføing
|
Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?Fint servise. |
20-11-18, 10:13 | #7 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?Mens jeg har klart å "ødelegge" et servise i vaskemaskinen. Det var tidligere et mønster på frokostserviset vårt, men nå er det helt hvitt.
21-11-18, 21:00 | #8 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
|
Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?Har kjørt halvparten maskinen nå. Det er rundt 70 deler alt i alt. Makan til flaks, altså! |
21-11-18, 22:11 | #9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
Sv: Kan Porsgrund Eystein vaskes i oppvaskmaskin?Jeg synes du burde ha droppet Porsgrund i trådtittel :bidrar:
|