|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Valget 2019Jeg er i stuss på hvem som skal få stemmen min i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Valget 2019Egentlig har jeg ikke lyst til å stemme på noen. Bor i bomringland ( Oslo) og syntes alle er akkurat like teite.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Valget 2019For meg er det ekstremt viktig at sittende byråd fortsetter, i Oslo. Jeg synes de gjør vanvittig mye bra og jeg ønsker hver eneste bomstasjon velkommen.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Valget 2019
Fint for dere som bor i Oslo, ikke nødvendigvis så bra for oss som bor rett utenfor. Det er ikke bare å overføre alt som skjer i Oslo til de mindre byene rett utenfor. Det er liksom ikke helt det samme på bygda, selv om det er en by. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Men er det noen som har snakket om å gjøre det da??
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2007
Jeg sier ikke at du ikke skal stemme det som passer for deg i Oslo, men det får veldig store ringvirkninger til de små byene rett utenfor Oslo. Og det er er ikke alltid det funker like godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg bor i Oslo og betaler også uhyre lite for å parkere. Ingenting faktisk. Jeg kjører nemlig kollektivt når jeg skal bevege meg rundt i byen. Og ideen om at Oslo skal legge til rette for at folk fra småbyer rundt Oslo som MÅ kjøre helt inn til Oslo sentrum synes jeg er relativt teit.
![]() |
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Valget 2019Jeg skal iallefall stemme på noe som garantert ikke samarbeider med sittende byråd.
![]() |
#9 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Det som jo er en utfordring er jo at hittils har jo kollektivsatsingen og de mange tunnelene i hovedsak vært finansiert med bompenger betalt av de som bor rundt Oslo. Da blir det jo merkelig at ikke prosjekter i de områdene skal få støtte fra oslopakken som tidligere avtalt. Svært mange her jeg bor tilbringer hoveddelen av sin våkne tid i Oslo pga jobb, jeg syns det blir rart at ikke deres hverdag skal telle med ettersom det er de som betaler for trikken/bussen/banen du bruker input
![]() |
#13 |
heimføing
|
![]() Sv: Valget 2019Det er vanskelig i år. Jeg har blitt oppringt i et par meningsmålinger og hver gang har jeg svart "vet ikke" på spørsmålet om hvilket parti jeg skal stemme på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
can-jur
|
![]() Sv: Valget 2019Jeg er 2. kandidat for MDG i kommunen min. Så jeg får vel nesten stemme på meg selv
![]() |
![]() |
#15 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Valget 2019Etter alle innlegg om at "men hver enkelt kan ikke gjøre så veldig mye for miljøet - her må det endringer til på høyere nivå" syns jeg svært mange kan vurdere å stemme MDG. Særlig om man bor i Oslo. Her skjer det jo faktisk noe!
![]() |
#16 |
Tatt på
|
![]() Sv: Valget 2019Jeg vet hvilke partier jeg IKKE skal stemme på, men det er fortsatt usikkert på hvem som får min stemme. Ordførerkandidatene har vært lite synlige i lokalavisene foreløpig og så er det noen fra andre partier som jeg tror har vært bra å fått inn i bystyret.
![]() |
#17 |
fri
|
![]() Sv: Valget 2019Jeg er også kandidat, så ikke noen tvil her i gården. I min by har vi ikke noe bompengeparti, men vi har en annen liste som har oppstått pga en enkeltsak, som har skapt en del "støy", så det blir spennende å se om den saken får noen betydning, eller ikke. Siste lokale måling tyder ikke på at det vil bli så store omveltninger, men man vet jo aldri. Mye kan jo skje ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Valget 2019Jeg er fornøyd med ordføreren i kommunen min, men ikke så fornøyd at jeg stemmer direkte på henne (Ap). Venstresiden har fått til mye bra her i regionen, synes jeg, men jeg følger nok mest med på dem også. Jeg er en av dem som bejubler bommene, fordi det pr nå er den muligheten vi har til å ruste opp gang- og sykkelveier. Hver dag går jeg kilometer på kilometer med fortau som ikke fantes for fem år siden.
![]() |
#20 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er ganske enig med Blondie, men min stemme går til AP. Vi har en ganske ung, kvinnelig ordfører, og jeg må bare si at jeg syns hun har fått ekstremt mye dritt oppigjennom, til og med fra partifeller. Jeg er imponert over det hun har fått til, men jeg er jammen meg minst like imponert over at hun holder ut.
![]() |
|
|