|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Hiawata er så godt som ferdigutvokst i beina (tror jeg!), og trenger noen sko som kan brukes både som vanntette høstsko (på dager som denne), vanntette tursko i marka, og på (minst) en kommende fjelltur. Siden de nå varer en stund (håper jeg!) kan jeg legge litt mer i dem, tenkte jeg. Jeg har tittet på litt forskjellig, men er usikker på om det er best med halvhøye (det har jeg, og de er gull på våte høst- og vårturer, men for varme om sommeren. Men da bruker jeg jo gjerne joggesko), eller lave (som da også kan brukes om sommeren). Argumenter for og i mot det ene eller det andre?
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Jeg er mest glad i lave selv. Og ville ikke fått noe annet på tenåringene mine tror jeg, så jeg ville satset på lave. Min erfaring er at de heller vil bli litt våte enn å gå i det de mener er ubehagelige sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Jeg foretrekker høye tursko siden det støtter anklene. Nå er det vel egentlig jeg som trenger mest ankelstøtte, men siden jeg tenker at ungene slekter på sin mor så kjøper jeg høye tursko til ungene også. Særlig i steinete terreng i fjellet er det veldig ålreit.
![]() |
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Nå har min gutt ganske bestemte meninger om slike ting, så det blir som regel det han ønsker, ellers blir de ikke brukt. Som regel har han villet ha lave (for det må gå an å sparke fotball i dem, må vite,
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Erfaringen miner at hvis man skal ha for mange egenskaper eller muligheter for flerbruk inn i en sko, blir det for mange kompromisser. Det gir sko som ikke er særlig gode til verken det ene eller det andre.
![]() |
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Min konklusjon: Finn ut hvilket behov som er viktigst å dekke nå, og kjøp sko som er spesielt gode til det.
![]() |
![]() |
#7 |
This is normal!
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Meg igjen (
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Jeg skal selvsagt ha med tenåringen selv når vi kjøper, og han skal få velge selv, men det er greit med litt innspill, som er altså det jeg spør om her, ikke om kiden skal få velge selv eller ikke.
![]() |
#9 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Min ville ha nektet halvhøye.
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Folkens! Les da! Jeg spør ikke om hva deres barn vil gå med. Jeg spør om innspill til hva slags sko som er fornuftig til det bruket jeg lister opp slik at både tenåringen og jeg har det i bakhodet når vi skal avgårde og se på sko.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Jeg skal ikke trumfe gjennom noe som helst. Jeg er ikke så tett i pappen at jeg trumfer gjennom noe med sko til den prisen.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Jeg ville gått for halvhøye med god gummisåle med godt grep. De vil gi støtte til ankler og føtter og egner seg best hvis det er vått og også på snø/slaps. MEN, de er nok ikke så gode til klatring der lave sko gir fri bevegelse i anklene. Her må nok den unge karen finne ut av hva som er viktigst for ham, tenker jeg. Ville ikke ha kjøpt brukt - folk går ut sko så forskjellig så tenker at det ikke blir gode sko å gå i for ham.
![]() |
#13 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Har han høye nå? Bruker han de i så fall?
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?
De han har vokst ut av har vært lave. De har han brukt en del. De har gitt godt grep på sølete og klinete underlag, de er vanntette, men litt tunge og klumpete, og ikke så lette å klatre på steinrøyser og svaberg med.
![]() |
#15 |
This is normal!
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Jeg regnet med at han er med altså.
![]() |
![]() |
#16 |
This is normal!
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Hoka har en del superlette halvhøye tursko/fjellsko nå som kan være verd en titt. Jeg kjenner flere som har kjøpt som er veldig fornøyde. Men om de ser ut slik han ønsker, vet jeg ikke.
![]() |
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Til de bruksområdene ville jeg nok gått for halvhøye goretex sko. Jeg foretrekker sko i lær til turbruk, men det blir nok for varmt og tungt til hverdags.
![]() |
#18 |
Semiaktiv
![]() Sv: Flerbruk: høye eller lave tursko til tenåring?Sorrysorrysorry!
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Ja, jeg har noen i lær, og de er veldig gode. De er varme da, så de passer best på tidlig vår og sein høst.
Ja, det er litt sånn jeg tenker også. At joggesko vil bli valgt på tørre turer uansett. Han er ikke spesielt slingrete i anklene, så han trenger nok ikke støtten, men han er jo flink til å plumpe, og velger aldri letteste vei.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Jeg tenkte ikke først og fremst på slingrete ankler, det har ikke jeg heller, men mer at man (jeg
![]() |
|
|