|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Overnatting ved GaustatoppenKan noen anbefale et overnattingssted ikke altfor langt fra Gaustatoppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenJeg mener å ha hørt at Tuddal Høyfjellshotell er fantastisk. Hvis ikke så er det Gaustadblikk som ligger rett ved. Du kan også sjekke Rjukan hytteby som er koselige små hus som ligger rett ved Rjukanbadet. Airbnb kan også være noe å sjekke.
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenTusen takk for mange tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenTuddal høyfjellshotell er fullbooket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overnatting ved Gaustatoppen
Da var jeg heldig. I slutten av mai booket jeg leilighet i 2 netter første helg i juli til 2780. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bare sær
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenJeg sov ganske enkelt i telt ved Stavsro. Ved å komme kvelden før slapp jeg parkeringskaoset.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenVi har leid leilighet på finn. Må ha med sengetøy.
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenHotellet er latterlig dyrt. Jeg har flere ganger overnattet på vandrerhjemmet rett ved siden av, Kvitåvatn fjellstue. Enkel standard, men hyggelig. Spør om å få rom med utsikt til toppen. https://www.kvitaavatn.no
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Ikke dumt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenKvitåvatn så flott ut! Og mye billigere enn Gaustadblikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenHar vært på Kvitåvatn fjellhytter, bra standard, tre soverom. De ligger over gata for Gaustablikk. Vet ikke pris, da. Ellers er det en del som har leilighet som «hytte» nede i byen, så kan godt hende airbnb kan være en mulighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenVi spiste på den lykkelige sportsmann i fjor. Bra renhold og delikat innredning i fjell lodge stilen. Vi spiste pizza, den var grei nok.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenOi. Det var ikke bra. Mannen fant et kjempetilbud på Gaustablikk, men nå ble jeg usikker her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Selve hotellrommet vi fikk når jeg insisterte, var god standard med nydelig utsikt mot Gaustatoppen. Bare husk på å reservere plass i restauranten om dere tenker å spise der, da har dere også bord til frokosten dagen etter.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenTakk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Haha, så gøy (eller egentlig ikke, da) at du sier dette. En kveld på nittitallet så overnattet jeg her med et britisk band jeg kjente, og da jeg og venninna mi dukket opp til frokost dagen etter ble hovmesteren dritstressa over at vi hadde sneket til oss en natt og nå snek oss til frokost.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenVi fikk en natt for ca 2000 kr, for alle fire inkl frokost (det lønnet seg siden Den lykkelige.. ikke er inkl frokost.) Så det slo vi til på. Kunne tenkt oss en natt til, men det var fullt. Vurderer en natt på Den lykkelige.. da. Kunne tenkt meg å se Rjukan. Har ikke noe forhold til det stedet annet enn historisk. Men det er et tungtvannsmuseum eller noe, ikke sant? Vemork? Sist redigert av Hyacinth : 22-06-20 kl 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenJeg bodde på Gaustablikk med barna et år. Rommet var ok, vi sov tre på samme rom. Maten var bra (buffet som passet for mor med barn), men spa-området er skikkelig 80-talls. Det var veldig mye pensjonister der, pianist som spilte samme sanger om igjen og om igjen under middagen. Det var lettvint å bo der og gå på Gaustatoppen, vi tok buss direkte fra hotellet opp til utgangspunktet ved Stavsro. Greit å være obs på at det er kø for å komme med bussen på godværsdager, tilbake til hotellet var det også kø for å få bli med buss, så underdimensjonert transporttilbud på de mest populære dagene.
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenHotellet er gammelt, men helt ok. Jeg ville aldri prioritert å bo der om jeg betalte selv. (Jeg er mye i området ifbm jobb).
![]() |
#20 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Overnatting ved GaustatoppenRjukan og Vemork anbefales! Dere må dra innom Vemork og besøke museet der. Det er interessant historie, om tungtvann og om industrien i området. Krigshistorie selvfølgelig.
![]() |
|
|