|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Den store vevtrådenJeg ble jo hektet i en annen tråd her, og endte med å finne en rigid heddle loom fra 70 tallet på Finn.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Den store vevtrådenDet var snakk om knitters loom som fikk meg på denne galskapen, haha.
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Den store vevtrådenÅhh så gøy at det er flere som vever her!
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Den store vevtrådenJeg har jo en gammel, ikke så veldig stor, demontert vev stående i kjelleren. Jeg husker ikke merke, eller noe som helst. Men planen er at når vi får ryddet unna alt som står foran den, så skal vi se skikkelig på den, og se om vi får montert opp den.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den store vevtrådenJeg vever også. Har en Glimåkra flatvev med 150 cm vevbredde og kontramarsj. Diger sak som fyller et hjørne av systua mi. Jeg har renning for bunadsforkle til rondastakk i for tiden, men det går av ulike årsaker ganske smått. Jeg har for lite overskudd og for mange bunadsbestillinger som må prioriteres først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Den store vevtråden
Når du skal selge, hør med meg først, haha. Jeg mistenker jeg kommer til å bli veldig bitt av bassillen, og har allerede siklet på slike, men de ser skummelt avanserte ut, haha.
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Vever ikke - men HEI!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-02-21 kl 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Den store vevtrådenJeg er en som "overtenker" når det kommer til veving. Jeg bruker mengder av tid på å finne renning og innslagsgarn for å få det "perfekt". Det er det som ødelegger fremdriften min. Men når man først skal dra må meter på meter med renning så vil jeg at det skal være noe jeg kan bruke. På kurs drar man gjerne på 18 - 20 meter med renning, så jeg gikk på med friskt mot og dro på 18 meter renning hjemme.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 14-02-21 kl 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Den store vevtrådenGrindveven jeg har lyst på, 60 cm bredde har de ikke inne før litt senere.
![]() |
![]() |
#11 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Den store vevtrådenJeg har en Knitter's loom (som nevnt i den andre tråden), og holder på å teste ut forskjellige renninger og garntyper på ulike vevskjeer. Akkurat nå prøver jeg meg på håndkle i Bockens bomull, og gruer meg til å ta det ned og sy...
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Den store vevtrådenJeg ble om ikke annet inspirert til å be pappa finne min gamle micky vestol for barn fra lofet og se om vi ikke kan få tredde den på nytt, så kan ungene mine få bruke den. HAr et par jenter som trolig vil sloss om hvem som skal få bruke den først...
![]() |
#14 |
heimføing
|
Syns kjæresten din ligner veldig på en katt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Kjæresten er det litt mer nytt i en katta.
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Den store vevtrådenI dag har jeg lært meg å bruke "pick up stick" for å lage mønster.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Den store vevtrådenRenningen jeg har oppe nå er for å prøve ut masse forskjellig, og ender vel med at jeg syr om til håndkleer og oppvaskkluter. Hehe.
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Den store vevtrådenDet ser fint ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Den store vevtrådenDet har eskalert litt her, haha.
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Den store vevtrådenSå fint! Det er godt med eget område til tingene sine. For et par tre år siden fikk jeg plutselig ånden over meg og ryddet loftet i den store garasjen vår og innredet dette. Det ble 70 kvm sy-/vevstue. Det er stas! Det eneste dumme er at veving støver ganske mye og er egentlig ikke forenbart med bunadssøm i samme rom, så det spørs om veven ikke må finne et annet sted å bo etter hvert. Jeg har et annet rom i garasjen som kan innredes til formålet hvis jeg noen gang kommer så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|