|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Neste uke avslutter eldstemann 10. klasse og spørsmålet er antrekket på vitnemålsutdelingen. Han mente selv han kunne ta dress. Jeg synes det er himla upraktisk når jeg vet de etterpå skal få mat fra en Food truck i skolegården og så skal han sikkert henge med vennene i timesvis (siden det ikke ble noen arrangert fest pga koronarestriksjonene). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?På vår ungdomsskole er det vanlig med dress under utdeling av vitnemål og bespisning. Deretter bytter de til noe komfortabelt og drar til et vann i nærheten for å ha en siste kveld sammen, bare elevene.
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?
Bytter klær ja. Hm. Det er en mulighet. Sist redigert av apan : 10-06-21 kl 07:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Min sønn brukte chinos og dressjakke. Eldste hadde bunad på seremonien og vanlige fritidsklær etter det høytidelige.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Jeg har også tenkt at det kan være lurt med et skift. Jeg foreslo at snuppe skulle stille i bunad på selve vitnemålsutdelingen, men det var visst helt uaktuelt. Men vi er samme størrelse nå (eller hun er samme størrelse som jeg var før korona
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
Synd det ikke jobbes like intenst med å finne ut av dette hjemme hos oss |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Dress og bunad var gjengs prekorona hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Her også, på vår skole. Min går nok i bunad om det blir noe vitnemålsutdeling.
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Her er det nok også dress/bunad som gjelder, mi har i alle fall planer om bunad. Hvis hun skal noe etterpå antar jeg det blir litt senere, og at hun skal hjem først. Hun skal neppe dra på fest med blomst og vitnemålet sitt og hele pakka (vi foreldre får ikke være der).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-06-21 kl 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Har heller ikke hørt noe om fest, men vi vet foreløpig ikke heller om det blir vitnemålsutdeling på dagen uten foreldre eller med om kvelden. Her åpner de nå litt mer opp til helgen, så da tror jeg arrangement plutselig er lov.
05 og 08 Sist redigert av millact : 10-06-21 kl 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
WF: BNBE
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Shit, må jeg finne fram bunaden? Det har jeg ikke tenkt på som et alternativ en gang. Min har kjøpt seg en veldig fin sommerkjole, så jeg håper det ikke er bunader som er greia. Har bedt henne forhøre seg litt i dag.
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
På skolen der jeg jobber er det alltid en salig blanding. Alt fra bunader til hettegensere og papa lou-bukser. Jeg pleier å si til elevene at det er viktigere at de føler seg bra enn akkurat hva de har på seg og det mener jeg intenst og med hele hjerterota.
![]() |
#14 |
WF: BNBE
Den støtter jeg! Men ser for meg en rasende Snuppa som hyler og gråter dersom alle andre har bunad og ikke hun. Så da er det greit å sette henne på saken.
![]() |
#15 |
Be henne sjekke med sine venner hva de skal ha på seg. Det gjør nok min. Men om det blir i skoletiden går hun nok med en sommerkjole. Tror hun har en fra Bik Bok som kan passe til det.
![]() |
#16 |
Kan han spørre vennene sine hva de skal gå i ? Eller kan du høre med noen andre foreldre?
![]() |
#17 |
I mål
|
Jeg har bedt ham tenke på det, men han var pottesur da jeg snakket om dette så utrolig lite velvillig. Må ta temaet opp igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Jeg lurer mest på hva JEG skal ha på meg dersom det blir noe med foreldre! Jeg må nok ut og kjøpe meg noe som kan brukes, noe halvpent.
![]() |
#19 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Jeg aner ikke hva som er vanlig her. Tipper han velger en pen shorts og t-skjorte.
![]() |
![]() |
#20 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva kan 16-åringen ha på vitnemålsutdelingen?Konfirmasjonsdressen tenker jeg. Blir ikke noe rangling ved vann her (vi er superstrenge og utrolig kjipe på sånt) så dressen står seg nok gjennom kvelden.
![]() |
![]() |
|
|