|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips ønskes: Bok om transatlantisk slavehandelJeg surra bort 2019, den store 400-års markeringen av faenskapet. Nå er jeg lost. Underveis leste jeg en del i NYT (The 1619 Project) og andre USAske nettsider, men jeg trenger egentlig et mer fullendt verk i papir (helst), norsk eller engelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Tips ønskes: Bok om transatlantisk slavehandelEr det sakprosa du er på jakt etter? Sist redigert av Timar : 08-08-21 kl 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lesende
![]() Sv: Tips ønskes: Bok om transatlantisk slavehandelSakprosa eller en slags dokumentar er vel det jeg helst vil ha, men en roman er også veldig ønskelig. Jeg tenker jeg sjekker ut Lawrence Hill, kanskje det sender meg riktig vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Tips ønskes: Bok om transatlantisk slavehandelBegrav lenkene av Hochschild
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 08-08-21 kl 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lesende
![]() Sv: Tips ønskes: Bok om transatlantisk slavehandelNærbiblioteket mitt har alle tre forslagene inne, så jeg rusler dit i morgen. Tusen takk for tips til Pelle og Timar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Tips ønskes: Bok om transatlantisk slavehandelDen første jeg nevnte er et historisk verk om nettopp det du ber om, nr to handler mer spesifikt om Belgia og Kongo.
![]() |
#7 |
Lesende
![]() Sv: Tips ønskes: Bok om transatlantisk slavehandelFlott Pelle, da lærer jeg forhåpentligvis mer enn planlagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|