Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi skal til Nice - tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-22, 00:02   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal til Nice - tips?

Jeg har vært der ganske mange ganger, men trenger likevel tips til ting å se som ikke er helt åpenbare, skjulte perler i nærheten og gode spisesteder. Gjerne også hotelltips med basseng på taket. Vi har booket på le Méridien, men kan gjerne vurdere noe annet, billigere, men bra. Har faktisk bodd på Le Negresco en gang da. Det skal vi ikke nå.

Vi vet vi skal til Monaco, for det vil 17-åringen. Selv kan jeg styre meg etter tre-fire ganger der alt, men ...
Mannen vil til Eze og der vil vel jeg også. Tog dit?
Noe som passer for en 17-åring som ikke vil sole seg?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 07:11   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Nice - tips?

Vi har gått langs strandpromenade til Monaco, mener vi tok tog et stykke og så gikk, men husker ikke detaljene (litt lenge siden). Veldig fin tur, selve Monaco syntes jeg ikke var noe særlig stas. Vi tok også tog til Italia på dagstur.

Hvis dere har bil, ville jo jeg for eksempel reist til noen smålandsbyer, f.eks. Rousillion er veldig fin. Bandol er koselig. Båttur til Petanquene (tror jeg det heter)... Mye fint i området!

Gammel 25-04-22, 20:10   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvis dere har bil, ville jo jeg for eksempel reist til noen smålandsbyer, f.eks. Rousillion er veldig fin. Bandol er koselig. Båttur til Petanquene (tror jeg det heter)... Mye fint i området!

Tror ikke den heter det?

Gammel 26-04-22, 06:32   #4
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Tror ikke den heter det?

Haha, du har rett! Calanquene mente jeg jo.

Gammel 25-04-22, 07:35   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kupper pittelitt og lurer på om dere skal kjøre eller fly?

Gammel 25-04-22, 10:38   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

kupper pittelitt og lurer på om dere skal kjøre eller fly?

Fly.

Gammel 25-04-22, 07:36   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra Cannes (og jeg tror båten kom fra Nice) kan man ta en dagstur til St Tropez.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 10:42   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Fra Cannes (og jeg tror båten kom fra Nice) kan man ta en dagstur til St Tropez.

Ja, det glemte jeg å skrive. Båttur til St. Tropez er i planene.

Jeg har bodd Aix-en-Provence, så har vært litt i området, men mest rundt Marseilles, selvsagt. Jeg og mannen har også vært på bilferie i området fra Cannes til Aix og til Nice tidligere. Nå håper jeg vi skal klare oss uten bil, for vi skal bare være en uke, og tog og båt kan funke greit dersom ikke det er for mye planer. Selv synes jeg kirkegården over Nice er flott, husker vi var der og gikk flere ganger da vi var studenter.

Gammel 25-04-22, 10:02   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et fint Chagall-museum med en koselig kafe i hagen, en kort busstur fra sentrum.

Gammel 25-04-22, 10:05   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eze var veldig fint. Vi tok buss dit og det var helt greit. Dersom man har bil kan man også komme lengre inn over i fjellet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 20:28   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Det er litt langt til Cassis og Les Calanques, men der er det også veldig fint. Jeg har som sagt bodd nord for Marseilles.

Gammel 26-04-22, 07:06   #12
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Skrev et langt innlegg med lenker som ble borte….

To museer: Det for moderne kunst, god tid, se alt, gå opp på terrassen, hele veien rundt, og museet for naiv kunst (Jablonsky).

Kattekafeen, La ronronnerie (koselig, kø, ja, du kan få hår i maten, men samma det)

Park, Monastere Cimiez, koselig kiosk/kafé og se gjerne den tilstøtende kirken, dette er lokal park de lokale bruker hele året, koselig,

På vei ned fra parken restaurant Polly et Cie, bitteliten, koselig, god mat, lokal favoritt

og shopping - ta trikk & buss 1 time-ish til Polygone Riviera, kortet går varmt. Finnes Uniqlo der. Gå gjerne på kafeeen Emilies Cookies. Det er en kjede, men ikke så fin inne i byen, denne på Polygone er bedre.

Virgin Strawberry Daquiri på Hard Rock Café.

Chez les garcons ville vi prøvd, men det var stappfullt.

Monaco er ikke så stas, men det maritime museet likte jeg godt. De har kafe på taket. Vi droppet det, men det var i februar.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 11:01   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Haha, du har rett! Calanquene mente jeg jo.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Skrev et langt innlegg med lenker som ble borte….

To museer: Det for moderne kunst, god tid, se alt, gå opp på terrassen, hele veien rundt, og museet for naiv kunst (Jablonsky).

Kattekafeen, La ronronnerie (koselig, kø, ja, du kan få hår i maten, men samma det)

Park, Monastere Cimiez, koselig kiosk/kafé og se gjerne den tilstøtende kirken, dette er lokal park de lokale bruker hele året, koselig,

På vei ned fra parken restaurant Polly et Cie, bitteliten, koselig, god mat, lokal favoritt

og shopping - ta trikk & buss 1 time-ish til Polygone Riviera, kortet går varmt. Finnes Uniqlo der. Gå gjerne på kafeeen Emilies Cookies. Det er en kjede, men ikke så fin inne i byen, denne på Polygone er bedre.

Virgin Strawberry Daquiri på Hard Rock Café.

Chez les garcons ville vi prøvd, men det var stappfullt.

Monaco er ikke så stas, men det maritime museet likte jeg godt. De har kafe på taket. Vi droppet det, men det var i februar.

Takk for mange tips! Kattehår er lite interessant. Allergisk ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.