|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Strikkehjelp trengsHei, jeg strikker Garnstudio 114-2 i str. XL. Jeg skal snart sette masker på tråd til halsen. Jeg er usikker på (siden pilen står midt på en rad) om jeg skal strikke raden med pilen før jeg setter masker på tråd for første gang, eller etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Strikkehjelp trengsJeg tenker du skal sette maskene på tråd samtidig som du strikker raden med pilen, altså at du følger diagrammet på de maskene du ikke setter på tråd.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 11-12-22 kl 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Strikkehjelp trengsHmm. Det blir jo ikke riktig. Jeg skal løfte en maske over to (separate) masker, altså at 3 blir til 2 masker, og den som ligger rundt de andre skal helle mot venstre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Strikkehjelp trengsJa, jeg leste litt fort ser jeg. Jeg trodde du skulle strikke to rett sammen før du drar den løse over slik at tre masker blir til en. Da er jeg litt mer usikker, men du kan jo prøve deg fram og se hvordan resultatet blir på retten.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 12-12-22 kl 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Strikkehjelp trengsJa, jeg får gjøre det. Takk for sparring! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Strikkehjelp trengsMå ta dette opp igjen. Det funker ikke. For å gjøre det som står i oppskriften må jeg sette en rapport fra slutten av omgangen på en tråd, og en fra begynnelsen av neste omgang, siden omgangen slutter/begynner midt foran. Da blir det en rapport med 7 masker (den under pilen), og en med 6 masker (den med pilen). Det blir 13 masker, ikke 14. Jeg skjønner ikke hvordan de tenker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|