|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
Se resultatene: Er du fornøyd med din heltre benkeplate? | |||
Ja, absolutt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 42,86% |
Ja, men jeg synes det er mye jobb med den |
5 | 10,20% |
Tja, den er fin, men hadde aldri valgt det flere ganger |
2 | 4,08% |
Nei, det er for mye jobb og den holder seg ikke fin |
15 | 30,61% |
Annet, spesifiser i tråden |
6 | 12,24% |
Deltakere: 49. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Heltre benkeplate (kjøkken)Vi skal pusse opp kjøkkenet og jeg har veldig lyst på heltre benkeplate, men har inntrykk av at folk flest fraråder dette. Håper noen med erfaring kan hjelpe meg litt, jeg har en masse spørsmål:
![]() |
#2 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Vi har heltre på 2/3 av benken og stein resten. Vi er kjempefornøyd med heltre. Til og begynne med oljet vi en gang hvert kvartal, mens nå gjør vi det maks to ganger i året og benken holder seg veldig fint. HAr noen få merker, men de vises ikke så godt. Baker på steinplata jeg, men går fint an å bake på heltre plata også.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Jeg har det på hytta (brukes bare i sommerhalvåret så ingen oppvarming). Oljer ved sesongstart og slutt. Synes det er pes. Å tømme kjøkkenbenken helt og olje hver måned eller så står for meg som et mareritt. Jeg kjenner meg for godt. Selv kvartalvis virker som pes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Jeg svarte i henhold til den jeg var fornøyd med, skulle kanskje svart "annet".
![]() |
#6 |
Like blid!
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Jeg har hatt og vil ikke ha det igjen. Det blir for mye styr med oljingen. Men det er lekkert da!
![]() |
![]() |
#7 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Jeg kan signere Canisas innlegg, bortsett fra at vi ikke har fliser rundt koketoppen. Jeg har også erfart at stygge flekker er veldig lett å pusse bort fra heltre. Så selv om det i utgangspunktet er mer jobb med heltre er det også mer holdbart fordi man lett kan reparere skader som kan oppstå.
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Er så langt strålende fornøyd. Har bare hatt den i 2,5 måned så langt og har oljet ørti ganger så nå er platen mettet for en god stund. Jeg synes det har vært minimalt pes for å få oljet benkeplaten alle disse gangene. Det skyldes ikke bare at det er mannen som har gjort det.
![]() |
#9 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Vi har laminat benkeplate og heltre eik på kjøkkenøy og skal ta begge deler i bruk til uka. :angst:
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Vi har heltre og vi oljer nok for sjeldent. Har bodd her i 1,5 år og oljet 2-3 ganger. Må virkelig ta en runde nå for den der slitt ut der vi har brødfjølen. Viktig også rundt den underlimte vasken.
![]() |
#11 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Vi prøvde med heltre benkeplate, men selv etter mange lag olje ble det umiddelbart grå stygge flekker i forbindelse med fukt. Det skulle ikke mer til enn at det hadde stått et vannglass med litt kondens på utsiden på den. Vi tok til slutt det store skrittet og har nå benkeplate i stein, larvikitt må vite. Passer meg bra, geologi og greier.
![]() |
#12 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Vi har ikke heltre på kjøkkenet, men på badet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Vi har benkeplate i oljet eik. Har hatt den i snart fire år, og den er flekkfri og fin bortsett fra at vi dessverre har fått en mørk flekk under brødboksen, der det hadde kommet noe vann vi ikke oppdaget). (Den står rett ved vasken). Men det som er synlig av benkeplaten er like fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Har hatt heltre benkeplate i ti år og kommer aldri til å skaffe meg det igjen. Det var alt for mye jobb, det var vanskelig å bake på den, den ble stygg og umulig å holde rein. Jeg er vedlig fornøyd nå når jeg har en benkeplate med glatt overflate som er både pen og enkel å holde ren og er nydelig til all mulig baking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Vi har heltre benkeplate i Wenge. Vi oljer 2-3 ganger i året, og det er virkelig gjort på notime. Det som er mest pes er å rydde alt bort fra benken. Bonus er at vi får ryddet bort noe som slett ikke trenger å stå der.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Jeg var klart mindre fornøyd med granittplaten min, forresten. Den var matt, og det ble mye merker etter vannsøl rundt vasken. Antagelig kunne den vokses eller noe, men det virket ganske pesete for oss som ikke var innstilt på det.
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Vi har heltre bjørkeplate fra Ikea, men det er for tidlig å si hvor fornøyd vi er. Har bare hatt en et drøyt halvår, og den har nok ikke blitt oljet siden den var helt ny.
![]() |
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Jeg er lei av min heltreplate. Eik, tror jeg det er. Kanskje mest fordi jeg ikke valgte den ut selv; den fulgte med kjøkkenet da vi kjøpte leiligheten (ny).
![]() |
![]() |
#20 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Sv: Heltre benkeplate (kjøkken)Jeg hadde bøkeplate fra IKEA i 4 år og oljet den sjeldent. Syns den holdt seg veldig bra, men fikk et par tynne svarte ringer fra en gryte en gang som nesten forsvant med litt sliping. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|