|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Mannen og jeg vil reise en uke til Italia i mai. Vi vil bare oppleve italiensk stemning, slappe av og kose oss. Helst kyst og vestsiden. Noen forslag?
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Amalfikysten er veldig fint.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-02-23 kl 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Dra ut til en av øyene utenfor Napoli. Magisk.
![]() |
#4 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Terracina som ligger mellom Roma og Napoli er en by med mye italiensk stemning og tilhørende ruiner (severdightet) på en åshøyde.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Sperlonga og dette hotellet hvis ledig. Tog fra Fiumicinio flyplass og buss siste strekket. Mange hotell ordner skyss fra togstasjonen.
![]() |
#6 |
Stadig underveis
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Tusen takk for supre forslag. Akkurat nå heller vi til Procida, men alt høres fristende ut.
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Procida ser nydelig ut den også. Jeg har vært på naboøya Ischia med sine varme kilder og kjent fra Ferrante bøkene, og Capri sør for den igjen. Alt er pent og hyggelig.
![]() |
#9 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Ja, Napoli var gøy, om enn litt styrete med en bestemt toåring, kombinert med hetebølge og graviditet.
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Jeg syns Napoli var skitten, masete og full av søppel, og var glad vi bare var der en natt. Så litt forskjellige meninger der altså. Men altså. Procida! Procida!
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Amalfi by er et godt sted å være i mai. Mer laid back enn Positano og Sorrento, og i mai er temperaturen overkommelig. Flott utgangspunkt for turer i fjellet, og når man kommer ned igjen på ettermiddagen så smaker det deilig med sitronslush fra iskremselgeren på stranda. Nærliggende småbyer er Atrani, Pontone og nydelige Ravello. Sistnevnte med et lite brenneri hvor de selger den nydeligste Limoncello! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Stadig underveis
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Vi tar nok også litt tid i Napoli, som flere av dere foreslår. Men nå begynte jeg å lure på hvorfor vi ikke like godt drar til Amalfi som jeg lenge har hatt lyst til. Jeg trodde det tar over 3 timer med tog til Amalfi. Mens til Napoli skal det bare ta en drøy time. Må sjekke det litt mer grundig.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Åh! Nå kjenner jeg at jeg lengter tilbake til Italia. Vi var det i fjor sommer, og ferien traff skikkelig. Også de to tenåringene.
![]() |
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?
Alt er relativt |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Lerici
![]() |
#16 |
Stadig underveis
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Hvor lang tid tok det, Tjorven?
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?
Husker ikke nøyaktig. 5-6 timer kanskje? Men det var svært komfortable tog. (Og flybilletten hjem fra Venezia var mye billigere enn de andre italienske byene vi så på.)
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Vi reiste tre uker i Italia, det begynner riktignok å bli 13 år siden nå da, men tog og buss fungerte utmerket for oss da vi var to voksne uten barn, i hvert fall. Vi var i Roma, Minori og på Capri (ikke den poshe delen), fra Minori tok vi båttur til Amalfi blant annet. Vi var også noen dager i Napoli, det var en høyst blandet opplevelse selv om vi fant noen hyggelige strøk etterhvert, men vil ikke dit igjen selv om vi fikk verdens beste pizza der. Vi var også i Pompeii og gikk opp til vulkanen, det var en fin (og varm) opplevelse. Minori var en koselig by, nabobyen Maiori er mye mer turistfelle, men Minori var mindre og hadde både bratte fjellsider og fin strand. Har veldig lyst tilbake til den delen av Italia en eller annen gang!
![]() |
#19 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?Ja, jeg hadde også mitt livs beste pizzaopplevelse i Napoli.
![]() |
|
|