|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Endringer i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Med «min lokale fauna» mener jeg ikke dyr som lever på kroppen min, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Marihøner, ja. Ikke sett på år og dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?
Jeg ser nok lite til vepsen fordi de har bol inni veggen mot sportsboden ved inngangspartiet. Det er jo ikke der jeg oppholder meg mest. Like greit det for da slipper jeg å få de inn i stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Heldigvis dårlig med veps her, men vi har humler i garasjen. Små, flyvende bamser (ungene sliter med å forstå at jeg er livredd veps men synes humler bare er søte.
![]() |
#7 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?For meg som bor i Bergen, men har vært alle mine sommerferier i Stavanger, så har jeg hatt en barndom med mye mygg, mye knott og små veps (foreldrene mine kalte dem treveps).
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?
Mygg? I Stavanger?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Ikke så langt fra der du bor tror jeg. Går mye tur rundt Vannassen og i Sørmarka.
![]() |
#10 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Mygg er det heldigvis ikke her jeg bor, selv om det er stillestående vann i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Har heller ikke sett marihøne i år. Ikke liljebiller heller, men det er bare fint så spiser de ikke opp liljene mine.
![]() |
#12 |
Tatt på
|
![]() Sv: Endinger i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Topp for mygg er omtrent i juni, så det stemmer jo bra at det er mest av den nå. Og så trives den best når tempen er over 20 grader og det er jo litt varierende her i Stavanger i juni. Så derfor har du kanskje ikke lagt så mye merke til den.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Jeg har vokst opp med at mygg ikke finnes her. Det ble jeg fortalt, og jeg så det aldri heller. Vi ble oppspist på ferie på Østlandet, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Endringer i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Ikke bare hos dere, tydeligvis.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Endringer i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Det er dessverre en abonnementssak… |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Endringer i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Ah. Det var om helt elleville tilstander med mygg i Lillestrøm og omegn.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Endringer i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?
Men er det en nyhet? Jeg trodde den byen var kjent for å være et mygghøl.
![]() |
![]() |
#18 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Endringer i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?
![]() |
#19 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Endringer i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?På steder der elver flommer over kommer det enkelte år enorme mengder mygg når flomvannet trekker seg tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Endringer i min lokale fauna. Været, klimaet eller naturlige variasjoner?Har sett masse mygg i dag. Inne og ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|