|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gi meg din beste oppskrift med laks!Jeg er lei av laks. Men familien liker det, og enkelte medlemmer er ikke så glad i andre typer fisk, derfor blir det laks relativt ofte, og nå har jeg igjen laksefileter i kjøleskapet, som skal være ingrediens i dagens middag, men skulle gjerne laget noe nytt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-11-23 kl 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Jeg lager tikka masala med laks, og det er veldig populært her i huset.
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Jeg lager misobakt laks, veldig enkelt og godt.
![]() |
#4 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!
Hvor kjøper du miso?
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Jeg kjøper det i internasjonale butikker. Men tror de har det i "asiatisk"-hylla på Meny også.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Takk! Jeg har flere asiatiske butikker på vei hjem fra jobb, som er nærmere enn Meny, så det skal jeg klare.
![]() |
#7 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Denne er best med med Salma- eller Frøyalaks, men kan selvsagt også brukes til «vanlig» laks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Laks med wokede grønnsaker og kokossaus er en favoritt hos oss. Pleier som regel å lage med ris til, ikke nudler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Vi hadde denne fra godt levert i går, falt i smak for alle i familien https://www.godtlevert.no/oppskrift/...g-chilimajones |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Tusen takk, dette er gull! Jeg noterer for harde livet.
![]() |
#14 |
Trøtt
|
Mitt forslag også. Bruk gjerne skåler med forskjellige grønnsaker som til taco, alt går. Og rømme! Rømme!
![]() |
#15 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Laksewraps er en gjenganger som fastfood hos oss.
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() |
#18 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Synes laks er godt med agurksalat og sandefjordssmør - evt hollandaise eller eggesmør. Eller bare rømme. Kokte poteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!Vi har også kun lakse-etende barn når det kommer til fisk, men en dag fikk de torsketaco og det kunne den ene voksne kiden fortelle var bedre enn laks (altså når det kommer til fisk var det tross alt bedre enn laks). Så det var et tips til ikke-laksemiddag, men fisk. Brukte Findus Gourmettorsk fra frysedisken. For oss er det et must med ananas på - det funker med hermetisk, den sorten de har på Kiwi som er mye dyrere enn de andre boksene (søtere enn de andre, synes jeg). Og guacamole.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Ja, jeg har enkelte oppskrifter som funker med torsk jeg også, særlig en gryte med karrisaus er populær. Så jeg lurer det inn av og til. Men i dag var det altså nok en gang laks som lå i kjøleskapet. Endte med en ovnsform anbefalt av noen på jobb, og fikk i tillegg brukt opp noen rester av kokt potet, som ble delt i båter, vendt i olivenolje, salt, pepper og chiliflak, og airfryet gyldne mens fiskeforma godgjorde seg i ovnen. Ble godt!
![]() |
|
|