|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Enkel gryterett til uformelt familietreff?Overskriften sier i grunnen det meste. Jeg er på jakt etter oppskrift på gryteretter som de fleste liker, som er enkle å tilberede, og som kan gjøres klare på forhånd.
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?Biff stroganoff - da er det sent 70-tall og tidlig 80-tall da!
![]() |
#6 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?
Ja, aldri vært borti noen som ikke liker den gryta. Til og med småunger sleiker tallerkenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?Kyllinggryte med mangochutney. Stek opp kylling, hele fileter eller biter. Krydre med det du liker. Bland fløte (jeg bruker matfløte til hverdags) med 1/2-1 glass mangochutney. Legg wokgrønnsaker i bunnen av en ildfast form, kylling oppå der og hell over fløteblandingen. Inn i ovnen på 200c i 30-40 min. Server med ris og nan, eller hvitløksbaguetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?Finnbiff! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
One of These Days
|
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?Daktoritang, en koreansk kyllinggryte. Enkel og god! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?Jeg er veldig glad i denne, en annerledes variant av tacoen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?På forrige familietreff vi hadde så lagde jeg meksikans tomatsuppe. Som "tilbehør" steker jeg opp tacokjøttdeig og koker litt ris, samt har et par bokser med mais i suppen. Og serverer med natchos og revet ost. Dette spiser store som små.
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?Denne oksehalegryta er veldig god: https://www.jamieoliver.com/recipes/...d-oxtail-stew/
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?
Jeg skulle til å anbefale nesten det samme! Pappa pleier å lage oksehalesuppe. På slump, men sånn ca denne oppskriften. Vi tar ikke ut beina og renser da, det gjør hver og en av oss selv når vi spiser.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?Denne gryta funker brillefint til chilli con carne: https://www.matprat.no/oppskrifter/g...e-med-hoyrygg/
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Enkel gryterett til uformelt familietreff?Oksehaler er en bra råvare!
![]() |
|
|