|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Hva strikker du nå? (2)Den forrige ble stengt fordi den hadde over 1000 innlegg. Vi strikker mye!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Mr Casual til min mann etter at LilleRosin delte bildet i forrige tråd. Men vrangbord og 2,5 mm pinner ...
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg holder fortsatt på med prosjekt "strikk opp garnet" og strikker votter til å ha i gavekurven. Begynner å nærme meg bunnen i garnkista nå, i hvert fall garn som passer til votter, så etter det står sokker for tur.
![]() |
#5 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Nettopp ferdig med ett par tovede sokker i gave i og snart ferdig med en Mariusgenser str 2 år.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg er straks ferdig med Noorigenser til datteren min og skal så i gang med hjortegenser til mannen min.
![]() |
#7 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg strikker Valsøyfjordgenser i eplegrønn til mellomste. Det går fort på pinner nr 7. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg strikker ikke, men hekler et temperaturteppe, med ei stripe for hver dag, der fargen er avhengig av temperaturen. Er egentlig ikke så opptatt av været, men det var morsommere enn jeg trodde det skulle være! Liker tanken på noe som skal gjøres over tid.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)
Det hørtes ut som et artig prosjekt! Bruker du en spesiell oppskrift eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kald på føttene
|
Nei, jeg bare scrolla i ymse temperaturteppegrupper på facebook, og valgte type etter hva jeg syntes så fint ut (bruker moss stitch, som jeg ikke vet helt hva heter på norsk). Så fordelte jeg vanlige trøndertemperaturer i firegradersintervaller, og kjøpte garn jeg syntes passa. Kreativt nok er kalde temperaturer i blå-grønn-sjiktet, mens varme er i gul-oransj-rød.
![]() |
#11 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Har en Zelda spillende 20 åring, så strikker denne til henne nå. https://ravel.me/hero-of-time-sweater
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)VM-2025-genseren til mannen, samtidig som jeg strikker ferdig en råååsa cortina-genser til eldste datteren. Synes Cortina-gensere er både fine og lettstrikket. VM-genseren er mer en tålmodighetsprøve |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
trenger lading
|
![]() |
#14 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Nettopp ferdig med en liten Mariusgenser og har startet på en Pokhara genser i Lettlopi.
![]() |
#16 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg strikker Lille Ella hentesett: https://leknit.com/shop/lille-ella-hentesett-848p.html
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Jeg er i gang med en ny Comma V neck fra Anne Wentzel. Denne gangen i Double Sunday fra Sandnes garn. Den første ble veldig fin, men garnet var litt stivt. Så jeg forsøker meg på en til. Denne gangen i olivengrønn. Med et mer ensfarget garn ser jeg at mønsteret kommer tydeligere frem også.
![]() |
![]() |
#18 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Å den er så fin, Tjorven! Hvor vanskelig er den? Har hun gode oppskrifter (og videoer?). Er bortskjemt med oppskriftene til PetiteKnit… |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva strikker du nå? (2)Oppskriften er svært omfattende, men er godt forklart. Den er ikke vanskelig å strikke, men det er jo litt jobb. Jeg liker spesielt godt at den har v-hals. Det blir penest på meg, men det er ikke så ofte jeg finner det i strikkeoppskrifter.
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
Den er så nydelig! Jeg begynte på den i et kasjmirgarn, men valgte å gå for en annen oppskrift til det garnet. Har en pose med støvgrønt mykt merinogarn som er aktuell kandidat for denne - og ser gjerne bilder av din når du kommer et stykke på vei.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|