|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barcelona - hva ville dere prioritert?Tre netter i høstferien, bare oss voksne, jeg har noen timer alene hver dag. Har booket sentralt hotell med rooftop bar som ser helt fint ut. Har aldri vært i Barcelona før. Hva er gøyest? Liker kunst og masse mennesker og stemning og mat og har et litt smalt budsjett. Tips og triks og noen med erfaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Vandre rundt, gå seg litt vill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Om jeg aldri hadde vært der før hadde jeg prioritert la sagrada familia og gått på en (egen-guidet) jugend-tur innom alle Gaudi-husene og de andre arkitekturperlene.
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Det Tallualah sier. Minst Sagrada familia og Parc Güell, men gjerne også flere Gaudi-hus. Det er et par midt i travleste shopping-området. Picasso-museet er også verdt et besøk synes jeg, ellers ville jeg bare vandret rundt i de snirklete gatene i gamlebyen, spise tapas i en av bakgatene i Raval, gjerne droppet innom noen av vintage-butikkene der, rusle på La Rambla og bare se på folk (og passe seg for lommetyver) ... Jeg personlig er ikke så opptatt av strender og sjø, så for meg er ikke det det mest interresante, men hyggelig hvis man har tid.
![]() |
#5 |
keep on dreaming
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Tusen takk for svar! Tar dere på ordet og har nå en plan: Sagrada familia, Parc Guell og Picassomuseet. Og ellers bare rusle og se og oppleve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Jeg er ikke misunnelig.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Husk å bestille inngang til Sagrada Familia på forhånd!
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Jeg ville spist en lunsj her: https://elxampanyet.es/ Eh ... ser nå at nettsiden deres er skikkelig elendig, men navnet burde være nok til å orientere seg, eventuelt slå opp på TripAdvisor.
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Jeg ville spist, eventuelt drukket her: https://1881persagardi.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Casa Batllò!
![]() |
#11 |
Semiaktiv
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Jeg fikk forresten anbefalt denne cocktailbaren sist jeg skulle dit. Visstnok "hemmelig" inngang gjennom en kjøleskapsdør i en kjøttbutikk
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 03-09-24 kl 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
keep on dreaming
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Dere ass - så gøy med konkrete tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Vi hadde kun en dag der i fjor og rakk La Segrada Familia og La Rambla. Gikk mellom de to, så fikk sett litt av byen og. Vi ramlet innom et enormt matmarked på La Rambla, verdt et forsøk om man er matinteressert |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?HopOn HopOff bussene som går fra torget i enden av La Rambla (ikke ved sjøen, men i motsatt ende). Kjører innom alle severdigheter i Barcelona, man får med seg det meste av arkitekturen til Gaudi. Vi hadde kun 2 dager i Barcelona og syntes det var effektivt og greit med bussen. Det ligger også ett stort kjøpesenter ved det torget. Gamlebyen har mange koselige restauranter på takterrassene rundt forbi.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?husk å bestille billetter til Parc Guell på forhånd også, billettsalget stengte rett foran nesa på oss da vi skulle dit i fjor, da var parken full... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?
Jepp…kjipt å gå opp alle bakkene, trappene for å stå ved inngangen og få beskjed om at parken er full….har jeg hørt… |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Anbefaler MACBA. Museum of modern art - fantastisk bygg og stort sett alltid fine utstillinger.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?
... laaang bakke i solsteiken og grinete unger, og så stengte de rett foran nesa på oss... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Jeg har vært på omvisning i Sagrada Familie og det gir veldig mye mer, du får sikkert det samme med digital omvisning.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Barcelona - hva ville dere prioritert?Dra til Ohla Barcelona og sett deg i en av stolene på takterrassen med en god bok. Fantastisk utsikt og stemning!
![]() |
|
|