|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Mini går i sjuende og hans søster som da er nitten ønsker veldig gjerne billett til denne konserten i oslo spektrum 06. mai. Jeg har lite erfaring med spektrum på denne type konsert og lurer på om det er trygt å sende de alene? Onkel kan følge de dit til rett inngang og møte de etterpå altså. Selv om de er t-banevant og kjent i området. De ønsker selvfølgelig helst å stå i golden circle, men jeg tenker at det hadde vært best å sitte for å faktisk kunne se. og ikke minst for å unngå trengsel. Men så vet jeg at jeg er mer skeptisk av meg enn eksen så tenker jeg skulle høre med dere andre hva dere tenker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tylor, the creator-spektrum. Ungdommer alene?Denne kommer til å bli utsolgt - fort!
![]() |
![]() |
#3 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Tommel opp tenker jeg.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Hva tenker dere om ståplass vs sitteplass? Junior er en selvstendig type altså og ber bare noen om hjelp om det trengs. Han har vært på kisskonsert og sto da langt frem og syntes det var stas. Men da var jo pappaen med. Pluss at det var jo et veldig godt voksent publikum som syntes det var stas med ung fan midt i blant dem. Men han karret seg ut gjennom mengden og tilbake igjen alene for å gå på do liksom. Så han er ikke skvetten sånn sett |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?For sjuendeklassingen tenker jeg sitteplass er et must, i hvert fall uten foreldre. For nittenåringen kommer det til å bli stor nedtur.
![]() |
#7 |
søt
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Er det nå jeg skal komme med den historien om når vi var 12 år og alene på Alice Cooper konsert igjen?
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Jeg hadde vært mye mer komfortabel med å ha en unge alene på Alice Cooper-konsert enn foran scenen på Tyler The Creator og annen hiphop/rap. Metall og lignende er lav-konfliktspublikum som gjerne er svært konsertvant. Hiphop og rap er høykonflikt, mange kids uten utviklede frontallapper som er uvant med å skulle oppføre seg i mengde, og som får overtenning. I tillegg er det en annen rusprofil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?
Rusprofil? Kan du utdype? Vet at vi bor i landet for russebusser og folk som liker å ta seg ei stripe... Men tror enn så lenge at min holder seg unna sånt, blir noe litt annet dersom det er kule rap-folk som trekker.
![]() |
#10 |
|
Det er oftere blandingsrus, altså både øl, sprit, hasj og annet dop enn i feks metallpublikum hvor det er stort sett "bare" øl. Publikum er yngre og mer fulle av hormoner og energi, og det kan gjøre det litt vanskeligere å holde styr på dem - og de er ikke like konsert- og mengdevant, spesielt ikke pandemiungdommen, så det blir litt mer armer og bein og styr og grining og slåssing når det er rap og hiphop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
søt
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Legg til at det er 35 år siden også, så ser jeg forskjellen. Helt klart.
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Takk for realitetsorientering, Mave. Det store spørsmålet her hjemme er om gutta (16/17 i mai neste år) har sjangs til å rekke nattoget tilbake til Bergen samme kveld. De er 3-4 gutter som planlegger å reise sammen, jeg vurderer om jeg skal la de ordne seg selv eller finne på noe jobb i Oslo de to dagene.
![]() |
#14 |
|
Altså om det var meg du siktet til så skal han være med søster på 19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Min 7.-klassing ville fått velje mellom å ha med ein forelder eller å ikkje gå. Han er ganske reflektert og løsningsorientert store deler av tida, men plutseleg er han ein liten gutt som treng trygge voksne i nærleiken.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Fasiten ble to sitteplasser så får hun som faktisk har fylt 20 på det tidspunktet bare leve med det siden lillebror er med. Onkel følger de til og fra. Blir bra det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Oh, forhåndssalget har startet?
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Tylor, the creator på Oslo Spektrum. Ungdommer alene?Oops, de fikk billetter...
![]() |
|
|